خبرگزاری کار ایران

رقابت ٣۶ اثر ایرانى با ٨۶ اثر عرب و ترک در هفدهمین کریستیز خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۸۹

در حراج کریستی، قیمت نقاشى سهراب سپهرى از مجموعه تنه درختان ١۵٠ تا ٢٠٠ هزار دلار تخمین زده شده است همچنین نقاشى انتزاعى کوروش شیشه گران ١٢٠ تا ١۵٠ هزار دلارتخمین زده شده است.

هفدهمین دوره حراج کریستیز خاورمیانه در حالى شامگاه ٢١ اکتبر(٢٩مهرماه) در دوبى برپا خواهد شد که هنر ایران با راهیابى ٣۶ اثر(بیش از یک چهارم کل آثار راه یافته به حراج(بیشترین سهم را در این حراجى معتبر بین المللى به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایلنا، در این دوره ١٢٢ نقاشى، مجسمه، نقاشى خط و عکس به روى میز حراج عرضه مى شود که از عراق ٢٢ اثر، لبنان ٢٠، مصر و سوریه هر یک ١٧، ترکیه پنج، تونس دو، از هنرمندان هر یک از کشورهاى فلسطین، اردن و مراکش یک اثر و از ایران ٣۶ اثر موفق شده‌اند به این حراجى راه یابند.
ارائه سه اثر از محمود سعید نقاش فقید مصرى، ده اثر از شفیق عبود نقاش فقید لبنانى، شش اثر از لوى کیالى و پنج اثر از فاتح مدرس نقاشان فقید سورى، چهار اثر از دیا العزاوى عراقى در کنار چهار اثر از پرویز تناولى، دو اثر از هر یک از هنرمندان سهراب سپهرى، زنده رودى و مارکو گریگوریان، سه اثر از فرهاد مشیرى و رضا درخشانى… موید این نکته است.
بالا‌ترین برآورد اولیه این حراجى به نقاشى کلاسیک از محمود سعید مصرى تعلق یافته که ۴٠٠ تا ۶٠٠ هزار دلار برآورد شده است، او دومین رکورددار کریستیز خاورمیانه است که این اثرش روى جلد کاتالوگ هم شده است؛ نقاشى دیگرى از همین هنرمند رکورد دوم قیمت پایه را هم از آن خود نموده است: ٢٠٠ تا ٢۵٠ هزار دلار؛ اما رکورد هاى بعدى برآوردهاى اولیه سهم ایرانیان است: سلف پرتره متفاوتى از فرهاد مشیرى ١٨٠ تا ٢٢٠ هزار دلار پیشنهاد شده که عنوان جالب توجه «خلال دندان» را یدک مى کشد و اتفاقا پشت جلد کاتالوگ این دوره را به خود اختصاص داده است؛ رکورد چهارم از آن نقاشى سهراب سپهرى از مجموعه تنه درختان است که ١۵٠ تا ٢٠٠ هزار دلار تخمین زده شده؛ نقاشى انتزاعى کوروش شیشه گران ١٢٠ تا ١۵٠ هزار دلار، مجسمه بدون عنوان از پرویز تناولى، رکورددار نخست کریستیز خاورمیانه ١٠٠ تا ١۵٠ هزار دلار عرضه مى شود.
همچنین چهار اثر بهمن محصص، حسین زنده رودى، «شاعر و هیچ» پرویز تناولى و فرهاد مشیرى هر یک ٨٠ تا ١٢٠ هزار دلار؛ مارکو گریگوریان ۵٠ تا ٧٠ هزار دلار، عکسى از مجموعه «سفید برفى» عباس کیارستمى ۴٠ تا ۶٠ هزار دلار، نقاشى فیگوراتیو از افشین پیرهاشمى ٣۵ تا ۴۵ هزار دلار، نقاشى خط سرخ رنگ على شیرازى ٢٠ تا ٢۵ هزار دلار، نقاشى انتزاعى از بیتا وکیلى ٢٠ تا ٢۵ هزار دلار و نقاشى کاهگلى نوستالژیک کوچکى از پرویز کلانترى ١۵ تا ٢٠ هزار دلار.
حسین کاظمى، هوشنگ پزشک نیا، مسعود عربشاهى، منوچهر یکتایى، نصرالله افجه اى، سیراک ملکونیان، قاسم حاجى‌زاده، لیلا متین دفترى، على بنى صدر، رکنى حائرى‌زاده، فرهاد احرارنیا و بهمن دادخواه. سیار هنرمندانی هستند که در این حراج حضور دارند
هفدهمین دوره کریستیز دوبى ساعت ٧ بعد از ظهر سه شنبه ٢١ اکتبر(٢٩ مهرماه) در سالن گودفین هتل امارات تاورز برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز