خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام: / تکرار /

برای استقرار گفتمان اعتدال و از بین رفتن سیاست تنگ نظری نیاز به مجلس اعتدال گرا داریم

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۹۱

اولویت دولت توسعه مناطق کمتر برخوردار مانند کردستان بوده و امید است در سفر ریاست محترم جمهور به کردستان بسیاری از این موارد مشخص و رفع شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام اقلیت‌ها گفت: ما باید این واقعیت را قبول کنیم که تحلیل اصلاح طلبان و فعالین سیاسی استان‌ها بهتر از دوستان مرکز نشین بود و ضرورت اتحاد را خیلی خوب درک کرده بودند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام یونسی در دیدار با جوانان اصلاح طلب کردستان افزود: کردستان و در کل مناطق قومی و مذهبی، گرایشات اصلاح طلبی دارند و در ایام انتخابات تلاش زیادی از جانب رقبا جهت جذب آرای این مناطق صورت گرفت و هزینه‌های زیادی صرف شد که بی‌نتیجه ماند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای کردستان شاهد رای صد درصدی مردم به دکتر روحانی بودیم اذعان داشت: ما باید این واقعیت را قبول کنیم که تحلیل اصلاح طلبان و فعالین سیاسی استان‌ها بهتر از دوستان مرکز نشین بود و ضرورت اتحاد را خیلی خوب درک کرده بودند.

یونسی تصریح کرد: متاسفانه رقبا الان هم ساکت ننشسته و در بسیاری از موارد کارشکنی می‌کنند.

وی اظهار داشت: مردم با واقع بینی به روحانی رای دادند و ما همچنان با‌‌ همان حساسیت دوران انتخابات مشغول کار برای استقرار تفکر اصلی آقای روحانی که‌‌ همان اعتدال است هستیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور افزود: باید گفت شرایط ایداه آل نیست چرا که عدم موفقیت آقای روحانی عدم موفقیت هاشمی، خاتمی و همه اعتدال گرایان و اصلاح طلبان است.

یونسی در ادامه گفت: ما جهت استقرار گفتمان اعتدال و از بین رفتن سیاست حذف و تنگ نظری و تک محوری و افتادن کشور در مسیر توسعه نیاز به مجلس اعتدال گرا و همراه دولت داریم.

وی بیان داشت: در گفتمان اعتدال بین ترک، کرد و لر فرقی وجود ندارد و برای همه شهروندان ایرانی حق مساوی قائل هستند این چیزی است که قانون و شرع به آن اشاره دارد و جامعه هم بشدت به آن نیازمند است.

یونسی در ادامه افزود: ریس جمهور مطمئناً پیگیر اجرایی شدن بیانیه ده ماده‌ای اقوام هست و کرد‌ها هرجا باشند ایرانی هستند و این مورد تایید همه مسئولین نظام اسلامی است.

وی در پایان سخنان خود گفت: اولویت دولت توسعه مناطق کمتر برخوردار مانند کردستان بوده و امید است در سفر ریاست محترم جمهور به کردستان بسیاری از این موارد مشخص و رفع شود.

در ادامه این دیدار رییس ستاد جوانان اصلاح طلب کردستان با اشاره به رای بالای کردستان به اعتدال و روش و منش روحانی یکی از دلایل اصلی این امر را برنامه‌های رییس جمهور در خصوص اقوام و اقلیت‌های مذهبی کشور دانسته و گفت: مردم کردستان انتظار داشتند، پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، بیانیه ۱۰ ماده‌ای اقوام روحانی اجرایی شود.

کوروش قادری اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی و به‌کارگیری نیروی کرد اهل سنت در مدیریت‌های ملی و رفع تبعیض‌های موجود را از موارد مهم و مورد توجه مردم کردستان برشمرد.

وی با تاکید بر عملکرد مثبت استاندار کردستان از حرکت ایشان در حمایت از کوبانی و همراهی با مردم استان در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

رییس ستاد جوانان اصلاح طلب کردستان درادامه سخنان خود گفت: مردم کردستان در پی کسب منزلت واقعی خود در عرصه ملی و خواستار مشارکت در امورات جاری و کلان کشور هستند.

یکی از جوانان اصلاح طلب کردستان با اشاره به وضعیت حاکم بر کشورهای همسایه و نفوذ عوامل تروریستی و تکفیری در منطقه و تلاش سرویس‌های جاسوسی آن‌ها جهت ترویج افکار خود در استان‌های مرزی یکی از راه‌های اصلی مقابله با آن را رضایتمندی مردم دانست و گفت: این امر مستلزم تغییر نگرش مرکز به این مناطق است.

سید فواد حسینی خواستار همراهی و همکاری برخی از وزرای کابینه روحانی با نمایندگان دولت در استان جهت تسریع در تغییر مدیران شد.

یکی دیگر از جوانان اصلاح طلب کردستان با اشاره به دیدگاه‌های مختلف توسعه‌ای گفت: توسعه در کردستان نیازمند توجه ویژه دولت و استفاده مناسب از پتانسیل‌های استان بوده است.

جبار احمد‌پور از دستیار ویژه رییس جمهور درخواست کرد نسبت به پیگیری بیانیه ۱۰ ماده‌ای اقوام رییس جمهور اقدام و زمینه اجرایی شدن مفاد مختلف آن از جمله حضور نیروهای کردستان در مدیریت ملی و تدریس زبان کردی در سطوح مختلف تحصیلی را فراهم کند.

احمد زارع دیگر جوان اصلاح طلب کردستانی با اشاره به قرابت و نزدیکی مذهب اهل سنت امام شافعی و اهل تشیع اثنی عشری گفت: ولایت مداری مردم کردستان بر همه اثبات شده، مردم کردستان در هشت دفاع مقدس ضمن دفاع از مرزهای کشور در این مسیر هزینه‌های زیادی متحمل شده و انتظار دارند در سطوح مختلف مدیریتی مشارکت داشته باشند.

در ادامه این دیدار، کاوه قادری، با اشاره به تخصص و تبحر نیروهای حوزه عمران و شهرسازی کردستان به عدم جابجایی مدیران حوزه عمرانی استان اشاره کرده و خواستار حمایت و اعتماد دولت به فارغ التحصیلان این حوزه شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر شرکت‌های عمرانی زیادی در کشورهای همسایه مشغول فعالیت‌اند که انتظار می‌رود دولت حمایت بیشتری نسبت به حضور فعال جوانان و فارغ التحصیلان این حوزه بعمل آورد.

همچنین یکی دیگر از جوانان اصلاح طلب کردستان به مشکلات جاری استان مانند بیکاری و رشد پایین جمعیت استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: با این شرایط رضایتمندی عمومی در کردستان خوب بوده اما در این میان رضایتمندی نخبگان در سطح پایین تری قرار دارد.

شهریار رحیمی افزود: امسال با توجه به کمبود بودجه عمرانی استان امکان تکمیل و افتتاح پرو‍ژه‌های عمرانی وجود نداشت.

وی گفت: تشکیل کارگروه توسعه مناطق کمتربرخودار اهمیت خاصی برای توسعه کردستان و استان‌های هم سطح داشته، این موضوع بسیار مورد توجه مردم کردستان قرار گرفت.

رحیمی به رای بالای مردم کردستان اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه دولت به کردستان شد.

خسرو قاضی‌زاده جوان اصلاح طلب کردستان نیز با اشاره به کلام رییس جمهور در خصوص کارگروه توسعه استان و بیانیه اقوام، خواهان عملیاتی کردن آن شد.

وی افزود: باید افرادی که در کارگروه توسعه فعالیت می‌کنند همسو با دولت و متعهد و معتقد به سیاست‌های دولت باشند.

دیگر جوان اصلاح طلب کردستان به علت و چرایی وجود دستیار و مشاور ویژه رییس جمهور اشاره کرد و خواستار تحرک بیشتر در این حوزه و توجه بیشتر به مناطق قومی کشور و تبادل آرا با نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کردستان شد.

هیرش رضایی ضمن اشاره به مشکلات حوزه‌های صنعت، معدن وتجارت استان از جمله اشتغال پایین در حوزه صنعت، رتبه پایین استان در بخش راه در کشور و خام فروشی در بخش معدن، توجه ویژه دولت را در این حوزه با توجه به ظرفیت بالای استان در این بخش‌ها خواستار شد.

وی به اختصاص بودجه عمرانی بسیار پایین سال ۹۳ استان اشاره نمود و این نکته را متذکر شد که کردستان نیازمند به تزریق بودجه‌های جهشی جهت انجام ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام است.

رضایی افزود: مردم کردستان انتظار حمایت ویژه‌ای از جانب رییس جمهور و مشاروان و اعضای دولت را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز