خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

سال گذشته حدود ۳۰۰ مهدکوک تذکر گرفته یا تعطیل شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۲۹

متاسفانه با وجود اینکه مرجعیت صدور و نظارت و تدوین استاندارد‌ها و شاخص‌های استاندارد در حوزه مهدهای کودک فقط به عهده سازمان بهزیستی کشور است بسیاری از ارگان‌ها به صورت غیرقانونی اقدام به تاسیس مهدهای کودک می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود۳۰۰ مهدکوک تذکر گرفتند و یا تعطیل شدند، گفت: این مهدکودک‌ها یا تخلف از دریافت شهریه داشته‌اند و یا ضوابط و محتوای آموزشی را به طور کامل رعایت نکرده بودند.

حمیدرضا الوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد دریافت مجوز پلیس برای صلاحیت مدیران و مربیان مهدکودک‌ها اظهار داشت: بر اساس قانون مسئولیت‌های صدور مجوز مهدهای کودک و نظارت بر آنها به سازمان بهزیستی کشور سپرده شده است و بر اساس دستورالعمل تخصصی این ماده قانونی تاییدیه فردی مدیران و مربیان مهدهای کودک در زمانی که می‌خواهند مجوز دریافت کنند و یا موافقت اصولی بگیرند از حراست مرکزی سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس بند ۵ ماده ۴ همین قانون تاییدیه انتظامی و ترافیکی برای مکان معرفی شده از جانب صاحب امتیاز مهدهای کودک باید از طریق اداره نظارت بر اماکن عمومی اخذ شود.

وی ادامه داد: تاییدیه انتظامی و ترافیکی به این معنی است مکانی که به عنوان مهدکودک معرفی می‌شود نباید در مسیری قرار گرفته باشد که ایجاد ترافیک کند و یا در حقیقت حجم ترافیکی آن به گونه‌ای باشد که سلامت کودکان را به خطر بیندازد.

الوند افزود: در مقررات جاری پلیس رویه نظارت بر اماکن عمومی به این شکل است که قبل از ارائه تاییدیه انتظامی و ترافیکی باید صلاحیت فردی که می‌خواهد برای اولین بار مجوز مهدکودک دریافت کند نیز بررسی شود اما این به این معنا نیست که صلاحیت فردی این افراد حتما باید توسط نیروی انتظامی تایید شود چرا که این صلاحیت فردی به عهده حراست سازمان بهزیستی کشور است اما در این عین اینکه صلاحیت فردی بررسی می‌شود گزینش این افراد نیز در هسته گزینش سازمان بهزیستی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بند ۱۰ ماده ۳ دستورالعمل ماده ۲۶ تصریح می‌کند که صلاحیت‌های فرد برای در نظر گرفتن مجوز مهدهای کودک و یا تمدید پروانه فعالیت آنها باید از طریق حراست سازمان بهزیستی کشور صورت پذیرد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما در وضعیت مهدهای کودک خود نظارت‌های سطح‌بندی‌ شده زیادی داریم، افزود: این نظارت‌ها به صورت نظارت فراگیر برای رتبه‌بندی مهدهای کودک صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تایید بر اخذ مجوز فعالیت مهدهای کودک منوط به رعایت تمام ضوابط و مقررات استاندارد سازمان بهزیستی کشور و رعایت ارزش‌های حاکم بر فرهنگ ملی دینی ماست اما به این معنی نیست که هیچ تخطی در هیچ کدام از این موارد در مهدهای کودک اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در سال گذشته حدود۳۰۰ مهدکوک تذکر گرفتند و یا تعطیل شدند که یا تخلف از دریافت شهریه داشته‌اند و یا ضوابط و محتوای آموزشی را به طور کامل رعایت نکرده بودند.

الوند گفت: متاسفانه با وجود اینکه مرجعیت صدور و نظارت و تدوین استاندارد‌ها و شاخص‌های استاندارد در حوزه مهدهای کودک فقط به عهده سازمان بهزیستی کشور است بسیاری از ارگان‌ها به صورت غیرقانونی اقدام به تاسیس مهدهای کودک می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز