خبرگزاری کار ایران

درنشست‌خبری المپیاد درون‌مدرسه‌ای؛

حمیدی: هیچ دانش‌آموزی نباید از فعالیت‌ ورزشی دور بماند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۰۴

افتتاحیه رسمی طرح المپیاد درون مدرسه‌ای از ۲۶ مهرماه در تهران و در تمام مدارس سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ورزش بهترین وسیله برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان محسوب می شود، گفت: اجرای طرح المپیاد درون مدرسه ای دانش آموزان را در تمام ابعاد مختلف انسانی رشد می دهد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با اشاره به مشارکت ۳ میلیون دانش آموز در این طرح اظهار کرد: افتتاحیه رسمی طرح المپیاد درون مدرسه‌ای از ۲۶ مهرماه در تهران و در تمام مدارس سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت یک فعالیت فوق‌برنامه و مکمل ساعت درس تربیت‌بدنی در مدرسه است، تصریح کرد: هر مدرسه با توجه به مقتضیات و شرایط فیزیکی با رویکرد فراگیرانه فعالیت‌های ورزشی را ساماندهی می‌کند تا دانش آموزان در تمام مراحل ثبت‌نام، اجرا و برگزاری مسابقات به یک اجماع دست یابند که تمامی این فعالیت‌ها زیر نظر مدیر مدرسه، معاون پرورشی و تربیت بدنی و دبیر ورزش مدرسه انجام می شود.

حمیدی طرح المپیاد درون مدرسه‌ای یکی از حلقه‌های فعالیت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و افزود: تنوع فعالیت‌ها برای تمام دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی و انواع مدارس باید به گونه‌ای ساماندهی شود تا هیچ دانش آموزی از فعالیت‌های ورزشی دور نماند.

وی به تنوع الگوهای ورزشی، از بومی محلی تا تمام رشته‌های ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: این المپیاد باید ابعاد مختلف انسانی دانش آموز را فرا بگیرد به طوری که بتواند مهارت های اجتماعی، بهبود سبک زندگی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت جویی را در آنها تقویت کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای این طرح دارای پیوست فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در روز افتتاحیه سرود مخصوص المپیاد که با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده، اجرا می‌شود که باعثتقویت هویت ایرانی – اسلامی در دانش آموزان خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه افتتاحیه این طرح باید در مدرسه انجام شود، اظهار کرد: به هیچ عنوان این طرح نباید به صورت یک کار تبلیغاتی درآید و دانش‌آموزان باید در تمام مراحل اجرای این طرح مشارکت لازم را زیر نظر عوامل مدرسه انجام دهند تا فضای فیزیکی مدرسه برای آموزش تلطیف گردد.

وی ارتقای مدیریت آموزشگاهی را یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: المپیادهای درون مدرسه‌ای با رویکرد «مدرسه محوری» انجام می‌شود که می‌تواند خروجی این المپیاد به کانون‌های درون مدرسه‌ای متصل شود و شناسایی استعدادها زمینه ورزش قهرمانی در کشور هموار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اجرای المپیادهای درون مدرسه‌ای را باعثتقویت ورزش قهرمانی دانست و ادامه داد: ریشه استعدادهای ورزشی در مدارس رشد می کند و باید با تقویت زنجیره استعدادیابی و حمایت تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی طوری عمل کنیم که اجرای این طرح در سراسر کشور با جدیت و مشارکت همه دانش‌آموزان انجام شود.

وی افزود: تقارن هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان با هفته تربیت‌بدنی می‌تواند زمینه مشارکت جویی مردم با آموزش و پرورش را فراهم کند و از این رو انجمن اولیا و مربیان می‌تواند منشا خدمات موثر در این خصوص باشد.

حمیدی بومی‌سازی فعالیت‌های ورزشی در سطح مدرسه، مشارکت‌پذیری همه دانش آموزان و اقبال دانش‌آموزان به ورزش را از اهداف اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای برشمرد و عنوان کرد: باید این المپیاد از حالت تجملاتی و پرهزینه مانند طرح‌های ملی خارج شود تا نهضت داوطلبی در ورزش کشور شکل بگیرد و بتواند جایگاه ورزش تربیت بدنی در مدارس را ارتقا دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳ میلیون دانش‌آموز در این طرح مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: کانون‌های درون و برون مدرسه‌ای با همکاری ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی می‌تواند با هدایت استعدادهای برتر زمینه ورزش قهرمانی را در کشور ارتقا دهد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات این معاونت در سال‌جاری گفت: برای اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که با توجه به تعداد مدارس کشور رقم مناسبی نیست به همین دلیل است که در اساس نامه طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای توسعه مشارکت‌ها از تمام بخش های دولتی و غیردولتی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز