خبرگزاری کار ایران

داریوش بابائیان:

موسسه رسانه‌های تصویری باید از فیلم‌های فرهنگی حمایت کند

کد خبر : ۲۱۳۴۹۵

بخش خصوصی حاضر است فیلم‌های ویدئویی معمولی را بخرد تا دوبرابر سود کند و در سالیان گذشته به هیچ عنوان این بخش از فیلم‌های فرهنگی دفاع نکرده است.

داریوش بابائیان درباره تغییر وظایف موسسه رسانه‌های تصویر گفت: ۳۰ موسسه داریم که به صورت دولتی فعالیت می‌کنند و متاسفانه به بخش خصوصی با اینکه دلسوز است اهمیت داده نمی‌شود.
به گزارش ایلنا وی در ادامه افزود: البته این نکته را هم باید یادآور شد که موسسه رسانه‌های تصویری در طول این سال‌ها از فیلم‌های سینمایی که فروش خوبی نداشتند، در زمان اکران با خریدن رایت آن‌ها و تبدیل به cd و در اختیار قرار دادن آن‌ها به مخاطبان بسیار خوب عمل کرده است.
تهیه کننده «زهر عسل» در ادامه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که برای حمایت از فیلم‌های سینمایی تنها فیلم‌های تجاری خریداری نشوند زیرا موسسه بازوی کمکی بزرگی است تا از فیلم‌های فرهنگی، تجربی و همچنین فیلم‌های هنری‌تر و فیلم‌هایی که فروش خوبی ندارند حمایت کند.
بابائیان با بیان اینکه مسلما اینکار به نفع صاحبان فیلم‌ها است گفت: انصافا در طول یک سال گذشته مسافر آستانه در موسسه رسانه‌های تصویری کارهای ارزشمندی انجام داده است. به عنوان مثال، فیلم‌های سال گذشته را با کیفیت خوب برای علاقمندانی که نتوانستند بای دیدن این فیلم‌ها به سینما بروند را روانه بازار کرده است.
وی ادامه داد: این نوع عملکرد به نفع سینما است ضمن اینکه اگر به نفع سینما نباشد قطعا به نفع مخاطبان خواهد بود زیرا مخاطب برای همه ما اولویت دارد بنابراین باید چنین مراکز دولتی با دادن سوبسید به فیلم‌هایی که بازگشت سرمایه ندارند از آن‌ها حمایت کنند.
تهیه کننده «شور عشق» همچنین گفت: با اینکار درواقع می‌توان بودجه لازم را وارد سینمای حرفه‌ای کرد ضمن اینکه بخش خصوصی هم خریدار این نوع سینما نیست و خرید فیلم‌های اینچنینی برایش بسیار سخت است بنابراین در چنین وضعیتی وجود موسسه رسانه‌های تصویری لازم است.
بابائیان در ادامه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی حاضر است فیلم‌های ویدئویی معمولی را بخرد تا دوبرابر سود کند و در سالیان گذشته به هیچ عنوان این بخش از فیلم‌های فرهنگی دفاع نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز