خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بخش معدن نقش اساسی در قالب سیاست های خروج از رکود برعهده دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۷۰

بخش معدن نقش اساسی در قالب سیاست های خروج از رکود برعهده دارد و امروز در کنار صاحب نظران، کارشناسان و اهل حرفه، مجموعه نظام رسانه ای کشور نیز باید به این حوزه توجه لازم را به عمل آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز دولت یازدهم براساس برنامه ریزی های خود از سرمایه گذاری خارجی و مشارکت شرکت های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی ایران استقبال می کند و آنها می توانند به طور مستقل نیز به این بخش وارد شوند.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان در مراسم آغاز به کار سومین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، اظهار داشت: امروز بخش خصوصی برای مشارکت در پیشرفت حوزه معدن و صنایع معدنی باید نقش فعالی برعهده گیرد و در این ارتباط از حمایت دولت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) برخوردار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویداد در آستانه تهیه برنامه ششم توسعه اهمیت آن را مضاعف ساخته، گفت: زیرا بخش های خصوصی و علمی می توانند پیشنهادات و راهکارهای خود را برای رونق و توسعه فعالیت معادن و صنایع معدنی کشور در این ارتباط ارایه نمایند.

رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: ما برای ۵ سال آینده(برنامه ششم) نیاز به تدوین و تهیه نقشه راه در بخش معدن و صنایع معدنی داریم تا بتوانیم به شکل نظام مند و هدف دار برنامه ها را شکل اجرایی ببخشیم و شاهد ثمرات موثر در روند تولیدات این بخش باشیم.

کرباسیان خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری رهنمودهای لازم در چارچوب اقتصاد مقاومتی را ارایه دادند و رئیس جمهوری نیز حمایت کامل خود را در جهت پیاده سازی این برنامه ابراز داشت.

وی تاکید کرد: بخش معدن نقش اساسی در قالب سیاست های خروج از رکود برعهده دارد و امروز در کنار صاحب نظران، کارشناسان و اهل حرفه، مجموعه نظام رسانه ای کشور نیز باید به این حوزه توجه لازم را به عمل آورد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: کمترین فشار در بحثتحریم، بر روی بخش معدن بود و اکنون که روند نزولی قیمت نفت را در بازار جهانی شاهد هستیم، ضرورت دارد تا به بخش معدن توجه بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: پیش بینی ها حاکی از بروز رونق در سال ۲۰۱۵ در اقتصاد جهانی است و تحقق رونق نیاز به اقلام معدنی را در بازارهای بین المللی به دنبال خواهد داشت بنابراین چنین شرایطی برای ایران و اقتصادمان می تواند موثر باشد.

کرباسیان بار دیگر سازمان ایمیدرو را به عنوان حامی و نه رقیب بخش خصوصی معرفی کرد و گفت: بیش از ۳۰ پروژه متوقف و کند تحت پوشش این سازمان قرار داشت که از سال گذشته ۲۰ پروژه فعال یا بخشی از سهام آن به بخش های مختلف واگذار شد.

وی یادآور شد: دی ماه سال گذشته اکتشاف ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در برنامه ایمیدرو با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گرفت که ظرف کمتر از یکسال ۶۸ هزار کیلومتر شروع و پیشرفت کرده و در بعضی قسمتها تا مرحله حفاری پیشرفت داشته است.

کرباسیان تصریح کرد: حوزه آب، انرژی و حمل ونقل در بخش معدن و صنایع معدنی طی سالیان گذشته مورد توجه قرار نگرفته و همواره از مشکلات این بخش بود لذا اکنون در قالب طرح جامع این مسایل باید مورد توجه جدی قرار گیرد. در بخش فولاد طرح جامع از سال ۱۳۸۳ شروع شده بود و اکنون در مرحله به روز رسانی قرار دارد.

وی برنامه ریزی برای استخراج مواد نادر معدنی را از برنامه های مورد توجه که می تواند ارزش افزوده بالایی به دنبال داشته باشد، ذکر کرد و گفت: اقدامات وسیعی در این زمینه باید به عمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز