خبرگزاری کار ایران

باید با دستگاه‌دیپلماسی هماهنگ می‌کردند؛

مالکی: سیاسی، مقصر اصلی اتفاقات است / بعید است از جهانشاهی شناختی نداشتند!

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۵۴

سیاسی اگر از جهانشاهی شناختی نداشت که بعید می‌دانم نداشته، چون این فرد کاملا شناخته شده است، اما اگر اصرار دارد شناخت نداشته، ‌ بایدبا دستگاه‌دیپلماسی هماهنگ می‌کرد…

رئیس سابق هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است که درجریان اتفاقات اخیر این باشگاه و مذاکره با رئال مادرید، حمید رضا سیاسی به عنوان رئیس هیات مدیره پرسپولیس مقصر است چرا که اگر او از جهانشاهی شناختی نداشته، باید با دستگاه دیپلماسی کشور هماهنگ می کرد تا چنین مشکلاتی برای باشگاه پرسپولیس به وجود نمی آید.

گفت‌وگوی فداحسین مالکی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

در مورد اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس که در مذاکره با مدیران رئال پیش آمد، ‌ چه نظری دارید؟
در مورد همکاری باشگاه‌های‌ایرانی با باشگاه‌های بزرگ‌دنیا بحثی نیست و همیشه این ارتباطات در دستور کار باشگاه بود، اما باید مراقب بود در دام نیفتند، چون اکثر باشگاه‌های‌بزرگ اروپایی و آمریکای‌لاتین به جریانات‌سیاسی وصل هستند و به همین دلیل ضروری است در هر ارتباط و رفت و آمدی باید مراقب باشند گرفتار لابی‌های صهیونیستی نشوند. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و در اسپانیا شناخته شده است. زمانی که من با سفیر اسپانیا جلسه داشتم و بحثفوتبال شد، اول از من پرسید اوضاع پرسپولیس چطور است و بعد سراغ استقلال را گرفت، بدون اینکه بداند من در پرسپولیس مسئولیت دارم. قطعا آنها از باشگاه‌های ما شناخت دارند و روی معادلات‌سیاسی نظر دارند و این اتفاقاتی که رخ‌داده به مصلحت باشگاه‌بزرگ و مردمی پرسپولیس نیست.

در این ماجرا چه کسی مقصر است؟
من مصاحبه‌سیاسی را گوش کردم که اظهار داشت از جهانشاهی شناختی نداشته و بپذیریم که شناختی از آن شخص نداشته، اما او اول باید با وزارت امورخارجه و سفارت‌ایران در اسپانیا هماهنگ می‌کرد، چون آنها افراد را می‌شناسند و می‌دانند باید چکار کنند. سیاسی باید با دستگاه‌دیپلماسی کشور هماهنگ می‌کرد و باشگاه‌های‌بزرگ ما باید مراقب باشند تا در دام نیفتند. البته این ارتباطات باید باشد، اما منافع‌ملی ما و حق و حقوق مردم ایران باید لحاظ شده و در نظر گرفته شود.

این موضوع حاشیه جدیدی به پرسپولیس وارد کرد. این حاشیه مشکل‌ساز نمی‌شود؟
قطعا هیات‌مدیره و مسئولان باشگاه‌پرسپولیس پاسخی برای این حرکت دارند. ما همیشه تاکید داشتیم پرسپولیس باید از حواشی فاصله بگیرد و با آمدن درخشان و منتقمی که آدم آرام و متینی است، آرامش به پرسپولیس داده شده بود و داشت بدون حاشیه جلو می‌رفت، اما این اتفاق شوک‌جدیدی برای باشگاه بود و دوباره پرسپولیس را وارد حواشی جدیدی کرد. نظرم این است که سیاسی اگر از جهانشاهی شناختی نداشت که بعید می‌دانم شناختی نداشته باشد چون این فرد کاملا شناخته شده است، اما اگر اصرار دارد شناخت نداشته، ‌ باید با دستگاه دیپلماسی هماهنگ می‌کرد تا این مشکل به وجود نیاید.

با این شرایط ادامه‌کار پرسپولیس در لیگ ا مسال را چطور می‌بینید؟
با ترکیب‌جدید و حضور منتقمی و درخشان به این تیم خوش‌بین هستم. به هر حال با توجه به اینکه زمان مناسب در اختیار تیم هست، پرسپولیس بتواند بهتر نتیجه بگیرد. البته نتایج چند بازی اخیر تیم بد نبوده و مشکلاتی بوده و باید به درخشان کمک کرد تا بتواند نتایج خوبی کسب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز