خبرگزاری کار ایران

همزمان با عید سعید غدیر خم؛

جشن ازدواج زوج دانشجو درجوار گلزار شهدای گمنام دانشگاه کاشان برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۴۷

همزمان با عید سعید غدیر خم مراسم جشن ازدواج و پیوند آسمانی زوج جوان دانشجو، در جوار قبور سه شهید گمنام دانشگاه کاشان برگزار شد.

همزمان با عید سعید غدیر خم مراسم جشن ازدواج و پیوند آسمانی زوج جوان دانشجو در جوار قبور سه شهید گمنام دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در این مراسم معنوی پیوند مبارک و عقد نکاح «طاهره سادات حسینی» دانشجوی دوره کار‌شناسی ارشد شیمی دانشگاه کاشان و «علی بگدلی» دانشجوی کار‌شناسی ارشد دانشگاه امام جعفر صادق(ع) با حضور رئیس و معاونان دانشگاه کاشان، توسط حجت الاسلام علی روحانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان برگزار و این زوج جوان زندگی مشترک خود را شروع کردند.

علی بگدلی، داماد دانشجو، هدف از برگزاری مراسم جشن ازدواج خود در جوار شهدای گمنام را تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا ذکر کرد و افزود: اگر شهدا را زنده می‌دانیم و به آن‌ها احترام قائل هستیم، باید جای جای زندگی ما عطر شهدا را داشته باشد و امیدواریم این معنویتی که در کنار شهدای گمنام وجود دارد، باعثپر برکت شدن زندگی مشترکمان بشود و شهدا شفاعت ما را داشته باشند.

این جوان تحصیل کرده ترویج ازدواج آسان به سبک زندگی ساده و اسلامی را از دیگر اهداف خود بیان کرد و اظهار داشت: از آنجا که برخی جوانان به دلیل هزینه‌های بالای ازدواج نتوانسته‌اند زندگی خود را شروع کنند با برگزاری این مراسم ساده می‌خواستیم این پیام را به جوانان و خانواده‌های آنان داشته باشیم که با ایجاد زمینهٔ ازدواج آسان باعثتسهیل درانجام این سنت نبوی بشوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان، در این مراسم با تبریک به این زوج جوان دانشجو گفت: جوانان باید از این زوج‌های جوان الگو گرفته تا ازدواج سالم و آسان در بین جوانان فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: همه زندگی خود را مدیون شهدا هستیم و امیدوارم سایرجوانانی که درآستانه ازدواج قرار دارند، به دور از تشریفات و هزینه‌های اضافی به فکر اصل سنت ازدواج باشند.

در این مراسم رئیس دانشگاه کاشان ربع سکه بهار آزادی و از طرف اعضای هیات رئیسه دانشگاه نیز ربع سکه بهار آزادی و از طرف دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری فراهم کردن مقدمات سفر عمره مفرده به این زوج جوان اهدا شد.

شایان ذکر است مهریه این دختر دانشجو ۱۴ سکه تمام بهار آزادی بود.

این مراسم معنوی با استقبال زیاد دانشجویان با اجرای مولودی خوانی همراه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز