خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد(فائو)؛

جهان نیازمند تغییر جهت به سمت سیستم‌های سالم‌تر و پایدار‌تر غذایی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۴۴

ما نیازمند بهره‌گیری از نهاده‌های کمتر در کشاورزی به ویژه آب و مواد شیمیایی هستیم به گونه‌ای که کشاورزی جنگلداری و شیلات را در مسیر بلند مدت پایدار و بهره ور قرار دهیم.

سرج ناکوزی با اشاره به مراحل تدوین برنامه ششم توسعه پنج ساله ملی توسط دولت گفت: با توجه به اهمیت کشاورزی خانوادگی در ایجاد امنیت غذایی و تغذیه مدیریت منابع طبیعی و اقتصاد محلی شاید در ایتن برهه از زمان پرداختن به نقش خانواده‌های کشاورز و زنجیره ارزشی تولیدات کشاورزی در پیش‌بینی و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مشخص و استراتژی‌های موثر از اهمیت‌های دوچندانی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد(فائو) در ایران طی مراسمی که امروز به مناسبت روز جهانی غذا در تهران برگزار شد در توضیح نیاز به تغییر الگوی تولید محصولات کشاورزی در جهان گفت: ما دیگر نمی‌توانیم به مدل نهاده محور با هدف افزایش تولید محصولات غذایی تکیه کنیم ما نیازمند تغییر جهت به سمت سیستم‌های سالم‌تر و پایدار‌تر غذایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند بهره‌گیری از نهاده‌های کمتر در کشاورزی به ویژه آب و مواد شیمیایی هستیم به گونه‌ای که کشاورزی جنگلداری و شیلات را در مسیر بلند مدت پایدار و بهره ور قرار دهیم.

ناکوزی تصریح کرد: چنانچه در پی پیروزی در جنگ علیه گرسنگی و ناامنی غذایی باشیم این تغییر در رویکرد امری کاملا حیاتی است با این وجود موفقیت روند یاد شده تا حد زیادی بستگی به توان ما در دنبال کردن رویکرد جامعه‌ای دارد که از مشارکت اجتماعی و نقش ارزشمند خانواده‌های کشاورز در این روند حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز