خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در انتظار شهید گمنام

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۶۹

گیلان دارای چهار دانشگاه بزرگ و محوری است که از این چهار دانشگاه در دو دانشگاه، شهدای گمنام تدفین شده است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در انتظار شهدای گمنام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنان در انتظار شهید گمنام است و با اختصاص سهمیه به استان، این دانشگاه در اولویت است.

به گزارش ایلنا از رشت، رسول جلایی، در این باره اظهار کرد: تدفین شهدای گمنام که در چند سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است، در واقع برآمده از اثرات معنوی خوب آن در فضاهایی است که تدفین در آن صورت گرفته و یکی از نقاطی که خاک‌سپاری شهدای گمنام تأثیرات روحی معنوی خوبی در آن مکان بر جای گذاشته، مراکز علمی و دانشگاهی است.

وی افزود: در اوایل این حرکت، سازهای مخالفی را از بعضی از کسانی که در محیط دانشگاه بودند، می‌شنیدیم؛ این مخالفت‌ها عموماً مربوط به طیف خاصی از کسانی بود که به فضای دانشگاهی تعلق نداشتند؛ در حالی که بدنه اصلی دانشگاه‌ها شامل دانشجویان است که رغبت مضاعف و استقبال گرمی از تدفین شهدای گمنام در محیط دانشگاهی داشته و دارند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ادامه داد: با گذر زمان نتایج و آثار خوب این حرکت معنوی و فرهنگی باعثشد که اقبال محیط‌های دانشگاهی و تقاضای آن‌ها برای برخورداری از وجود شهدای گمنام شتاب بیشتری بگیرد و استان گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جلایی تصریح کرد: نکته مهمی که با واگذاری شهدای گمنام و تدفین در استان‌ها وجود دارد این است که با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، دسترسی آسان و استفاده معنوی دانشجویان، فضای مطلوبی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

وی گفت: نکته اصلی این موضوع این است که تمایل و درخواست باید توسط کسانی طرح شود که مسئولیت اداره آن نقاط را جهت احداثنقطه یادمان و فضایی برای حضور زائران شهدای گمنام دارند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: استان گیلان اگر چه گذشته از دانشگاه گیلان که یک مرکز علمی است، پنج شهید گمنام دارد؛ اما بعضی از مراکز آموزشی نیروهای مسلح هم در ردیف اولویت‌های واگذاری شهدا هستند، به جهت اینکه در آن مراکز آموزشی هم خیل بی‌شماری از جوانان برای گذراندن دوره‌های عمومی و تخصصی در طول سال حضور دارند و آن مراکز آموزشی هم می‌تواند یکی از نقاط خوبی باشد که جوانان بتوانند از حضور این شهدا بهره‌های معنوی ببرند.

جلایی گفت: در مرکز آموزشی تخصص‌های نیروی دریایی رشت و مراکز آموزش تکاوری نیروهای دریایی سپاه در زیبا کنار نیز شهدای گمنام داریم.

وی افزود: دانشگاه آزاد لاهیجان دارای دو شهید گمنام است که تدفین این دو شهید فروردین ۹۲ انجام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: در بعضی از دانشگاه‌ها فضاهای دانشگاهی محیط نامناسبی دارند، بعضی‌ دانشگاه‌ها اجاره‌ای هستند و بعضی‌ هم فضای کافی ندارند و بعضی از مراکز هم از حیثتعداد دانشجو در اقلیت هستند؛ بنابراین ما به دنبال تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌هایی هستیم که هم فضای فیزیکی مناسب، هم مالکیت دانشگاه‌ها در آن‌ها محرض شده باشد و هم مسئولان نیز درخواست داشته باشند.

جلایی خاطرنشان کرد: با وجود همه این‌ها در ۱۳ نقطه استان گیلان شهدای گمنامی را تدفین کرده‌ایم که حرم آن‌ها به عنوان محلی برای زیارت و ارتباط معنوی با مردم، جوانان و زائران مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی گفت: فعلا از حضور شهدای گمنام در گیلان خبری نیست؛ اما اگر سهمیه‌ای برای استان گیلان در نظر گرفته شود دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اولویت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: ۵۷ شهیدگمنام در ۱۳ مرکز گیلان از قبیل دانشگاه گیلان، شهرستان‌های شفت، رودبار، لوشان، جیرنده رودبار، تالش، آستارا، سرای دشت رودسر، مصلی رشت، سپاه قدس گیلان، لشکر عملیاتی قدس، مرکز آموزشی تکاوری نیروی دریایی سپاه و مرکز آموزش نیروی دریای ارتش تدفین شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز