خبرگزاری کار ایران

در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی؛

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، ایده تشکیل کارگروه‌های تخصصی فرهنگ را ستود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۱۰

جمع حاضر عصاره فکری و فرهنگی استان است که می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی بر عهده بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: «فرهنگ» مبنای همه حرکت‌‌ها در همه بخش‌هاست و کارگروه‌های تخصصی فرهنگ به عنوان مجامع مشورتی می‌توانند کمک موثری در اعتلای فرهنگی در اختیار دولت قرار دهند.
به گزارش ایلنا از زنجان، حمیدرضا شهبازی که در آیین معرفی و آغاز به کار ِ کارگروه‌های تخصصی فرهنگ سخن می‌گفت، با حمایت از ایده شکل‌گیری این کارگروه‌ها در استان و ستایش از آن، نسبت به تدوین برنامه ششم توسعه استان با کمک چنین مجامع و کارگروه‌های مشورتی ابراز امیدواری کرد.
وی افزود: بخشی از توجه به مسائل فرهنگی استان در قالب شورای فرهنگ عمومی استان صورت می‌گیرد و این کارگروه‌ها می‌توانند یاری رسان آن باشند.
شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که تشکیل مجلس مشورتی استان با تعداد بیشتری از فعالان فرهنگی و هنری استان، می‌تواند راه مناسبی برای انتقال نقطه نظرات، حول مسئله فرهنگ در استان باشد.
مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی در این نشست، بهره‌مندی از خرد جمعی و سهیم شدن در دانایی دیگران را آموزه‌ای دینی و اخلاقی خواند و گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه فرهنگ، در این راستا می‌تواند مایه امیدواری باشد.

رضا دینی، استقبال مدیریت عالی استان از این ایده را فرصتی مغتنم اعلام کرد و گفت: جمع حاضر عصاره فکری و فرهنگی استان است که می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی بر عهده بگیرند.

وی گفت: نیازسنجی فعالیت‌های فرهنگی باید به طور جدی مورد توجه این کارگروه‌ها قرار بگیرد چرا که هم اکنون به دلیل عدم تشخیص صحیح از نیازهای مردم در حوزه فرهنگ و به رغم صرف منابع، برخی برنامه‌های فرهنگی مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

دینی بومی‌سازی دستورالعمل‌های کشوری، ارزیابی موفقیت‌ها و عدم توفیق برنامه‌های فرهنگی، تلاش برای طرح ایده و نظر جهت ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی را از اولویت‌های کاری کارگروه‌ها دانست و افزود: اقتصاد فرهنگ و فرهنگ اقتصاد به خصوص در شرایط حال حاضر اقتصادی باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.

شایان ذکر است شب گذشته طی نشستی در استانداری زنجان ۸۴ عضو کارگروه‌های مشورتی دوازده گانه کتاب و ادبیات، فیلم و عکس، مطبوعات و رسانه، تجسمی، خوشنویسی، نمایش و موسیقی در حوزه «فرهنگ و هنر» و کارگروه‌های فرهنگ و بانوان، فرهنگ و مسجد، فرهنگ و عترت، فرهنگ و اقتصاد، و فرهنگ و بازار در حوزه «فرهنگ و جامعه» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی شدند.

بهره‌مندی از طرح‌ها و ایده‌های کار‌شناسی صاحب‌ برای تقویت کیفی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، استفاده از راهکارهای ارائه شده برای رفع موانع پویایی فرهنگ و هنر استان، بسط و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه جهت ارتقای سطح دانش و بینش عمومی، کشف و بارور ساختن استعدادهای فرهنگی و هنری اقشار مختلف مردم و شناسایی و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و امکانات موجود در بخش غیردولتی و جلب مشارکت آنان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، از جمله اهداف تشکیل این کارگروه‌ها عنوان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز