خبرگزاری کار ایران

در هشتمین شب جشنواره:

" سحرگاه سوم " در " دوران خوش بازنشستگی " حاجت داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۹۰

در هشتمین شب دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان نمایش های " حاجت میده اگه بار اولت باشه "، " دوران خوش بازنشستگی "، " سحرگاه سوم " و " نقالی " به روی صحنه رفت.

در هشتمین شب دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان نمایش‌های «حاجت می‌ده اگه بار اولت باشه»، «دوران خوش بازنشستگی»، «سحرگاه سوم» و «نقالی» به روی صحنه رفت.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان گفت: اجرای نمایش‌های هشتمین شب جشنواره از شهرهای بروجرد، اصفهان و تهران در سالن‌های مهرگان، مهربان و تماشاخانه فرهنگسرای مهر و تالار فرهنگ کاشان اجرا شد.

مهدی نادعلی، نقش توکل و توسل در رفع آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی بازنشستگی و مهدویت و اقتصاد در زندگی را از موضوع نمایش‌های هشتمین شب جشنواره عنوان کرد.

پژمان شاهوردی، نویسنده و کارگردان نمایش «حاجت می‌ده اگه بار اولت باشه»، ضمن اشاره به حضورش در نهمین جشنواره سراسری مهر کاشان در نمایش خیابانی «به کسی نگوئید این قصه واقعی است» گفت: حضور در جشنواره قبلی تجربه خوبی را برایمان به ارمغان گذاشت.

شاهوردی، حضور کارگردانان توانمند و مجربی چون جانمی و بوعذار و ارسال آثار و اجرای نمایش‌هایشان را قدرتمند بودن دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان دانست.

وی، ضمن تاکید بر سبقه تاریخی هنر در کاشان افزود: خوشبختانه سالن‌های اجرای نمایش‌ها در جشنواره با امکانات عالی برگزار شد.

نویسنده و کارگردان نمایش «حاجت می‌ده اگه بار اولت باشه»، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره اذعان داشت: امید است جشنواره در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

نمایش «حاجت می‌ده اگه بار اولت باشه» از بروجرد با بازیگری پژمان شاهوردی، مشاور کارگردان کوروش معین فرد، مسوول موسیقی و نور محمد همایونی، صحنه عباس ذوالفقاری، اجرای صحنه جواد الماسی و نوازنده مجید ایلخانی ایفای نقش کردند.

اسم این نمایش گویای همه چیز است با نگاه متفاوت به مقوله زیارت و داستان مردی است که تمام آرزویش رفتن به حرم امام رضا(ع) است و برای رفتنش دچار یکسری مشکلات می‌شود و در پایان موفق به زیارت می‌شود.

نمایش «دوران خوش بازنشستگی» به نویسندگی کامران شهلایی، کارگردانی و طراحی احسان جانمی و بازیگری ایمان نظیفی، مائده وحید، شمیلا تابش و آیدا نامجو در تماشاخانه ماه اجرا شد.

حسین بهرامی، مهدی فولادگر، محمد جزایری و محمد تقی‌زاده بازی ساز، دستیار مهناز نوری، نسیم خادم عباس منشی صحنه این نمایش است.

نمایش «دوران خوش بازنشستگی» با موضوع خانواده ایرانی است و داستان مربوط به جاوید حشمتی ۵۵ ساله که در آستانه بازنشستگی است دخترش وضع حمل می‌کند و همسرش مجبور به ترک او می‌شود و تنها در منزل است و خواهر‌زاده همسایه طبقه بالایی در جستجوی کارو…

نمایش «سحرگاه سوم» به بازنویسی، دراماتورژ و کارگردانی حامد هوشیاری، نویسندگی حسین فدایی حسین، بازیگری هادی قمیشی، مرتضی کاظمی، محسن سلیمانی فارسانی، مهدی حاجی صفاری، علی اکبر درستی و نادر بهرامی و مشاور صحنه هادی قمیشی ایفای نقش می‌کنند.

داستان نمایشی است از جنس انسان امروز در این نمایش شخصیت صالح جوادی کارمند با سابقه بانکی است که پس از تحمل فشار‌های زندگی دست به دریافت پول نزول می‌زند از طرفی رئیس بانک از او درخواست پرونده سازی برای رشوه می‌کند اما صالح این عمل را نمی‌پذیرد. لابلای داستان گذری به گذشته‌های دور می‌شود و در انت‌ها صالح با توسل به حضرت مهدی(عج) گره از کار‌هایش گشوده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز