خبرگزاری کار ایران

عضو شورای هماهنگی انجمن قطعه سازان خودرو در گفتگو با ایلنا:

امیدی برای رقابت نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۶۲

واردات قطعات خودرو از چین امید قطعه سازان را از بین برده است.

عضو شورای هماهنگی انجمن قطعه سازان خودرو گفت: تعرفه پایین و رو به صفر واردات قطعات خودرو قطعه سازان را نا امید کرده است.

نجفی، عضو شورای هماهنگی انجمن قطعه سازان خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ساخت قطعات خودرو به نام ایران در چین ادامه دارد و هر روز هم رو به افزایش است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل بالا بودن نرخ قطعات خودرو در داخل با وجود افزایش نرخ بهره بانکی و کاهش میزان تسهیلات بانکها و مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصدی و غیره شاید به صرفه به نظر برسد اما در بلند مدت به زیان کشور است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امکان رقابت را در شرایط کنونی نداریم، گفت: تعرفه پایین و نزدیک صفر درصدی واردات قطعات خودرو از چین امید قطعه سازان را از بین برده است.

بنا به گفته وی در حال حاضر ۱۲ میلیون دانش آموز و ۷ میلیون دانشجو در دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند که در صورت فارغ التحصیلی سالی ۱.۵ میلیون از این جوانان باید سالی ۱.۵ تا ۲ میلیون شغل جدید ایجاد کرد.

عضو شورای هماهنگی انجمن قطعه سازان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش تعرفه، قاچاق افزایش پیدا نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده موضوع تعرفه به قاچاق ارتباطی ندارد. زمانی که فعالیت های اقتصادی شفاف نباشد قاچاق افزایش پیدا می کند و این موضوع باید در مبادی رسمی و غیر رسمی پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز