خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صنعت و معدن استان البرز:

تنها ۱۳. /. از طرح‌های صندوق توسعه ملی، تسهیلات در یافت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۳۳

دسترسی به منابع صندوق توسعه ملی، بسیار مشکل است. / ۴۱% از متقاضیانی که توسط صنعت ومعدن استان البرز به این صندوق معرفی شده‌اند از گرفتن تسهیلات انصراف داده‌اند.

مدیر کل صنعت و معدن استان البرز گفت: دسترسی به منابع صندوق توسعه ملی، بسیار مشکل است.

به گزارش ایلنا در کرج، ایرج موفق، در بیستمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی برگزار شد، اظهار داشت: از ۲۱۰ طرحی که تاکنون به واسطه صنعت و معدن استان البرز به صندوق توسعه ملی معرفی شده است تنها ۱۳% آن‌ها توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تاکنون، ۴۰ عدد از طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی ۷۰% داشته‌اند به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند، افزود: ۳۰۰ طرح سرمایه در گردش با ارزش ریالی ۴۰ میلیارد تومان و همچنین ۴۸۰ میلیون یورو ارزی، از طریق صنعت و معدن استان البرز به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

وی در ادامه، با اذعان به این مطلب که، دسترسی به منابع صندوق توسعه ملی، بسیار مشکل است، بیان داشت: متاسفانه بعضی از تسهیلاتی که حتی توسط بانک‌های عامل استان تایید شده است، در مرکز با آن مخالفت می‌شود و با بهانه جویی و به عناوین مختلف، با گفتن این عبارت که، ما اولویتی برای دادن این تسهیلات ندارم، از پرداخت این تسهیلات به متقاضیان خودداری می‌شود.

وی در ادامه، با بیان این مطلب که از ۱۵ بانک عامل، تنها ۳ بانک در استان، درگیر دادن تسهیلات صندوق توسعه ملی هستند، اظهار داشت: برخی بانک‌ها، مانند صنعت و معدن که می‌بایست در دادن تسهیلات این چنینی به صنایع، پیش قدم باشند، می‌گویند که تنها به فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها تسهیلات می‌دهیم و هیچ تعهد و اولویتی برای مابقی صنایع نداریم.

مدیر کل صنعت و معدن استان البرز، در ادامه، با بیان این مطلب که، تاکنون ۴۱% از متقاضیانی که توسط صنعت و معدن استان البرز به این صندوق معرفی شده‌اند از گرفتن تسهیلات انصراف داده‌اند بیان داشت: متاسفانه یه دلیل زمان طولانی اخذ این تسهیلات و تفاوت اولویت‌های سرمایه گذاری بین صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل، هر روز شاهد انصراف متقاضیان بیشتری در صف گرفتن این تسهیلات هستیم.

وی در پایان، با اذعان به این مطلب که، ۹۳% صنایع کشور، را صنایع کوچک، تشکیل می‌دهند، ابراز امیدواری کرد، صنایع کوچک هم بتوانند همچون صنایع بزرگ کشور، از منابع صندوق توسعه ملی، جهت طرح‌های توسعه‌ای خود و مخصوصا سرمایه در گردش بنگاه‌هایشان، استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز