خبرگزاری کار ایران

در پنجمین شب جشنواره تئاتر مهر:

کاشانی‌ها به استقبال نمایش " شانس " و " آقا ممنون " رفتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۱۹

پنجمین شب دهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با نمایش‌های " شانس "، " آقا ممنون " و " آخرین نامه " در سالن‌های مهربان، مهرگان و تماشاخانه ماه فرهنگسرای مهر اجرا شد.

پنجمین شب دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان با نمایش‌های «شانس»، «آقا ممنون» و «آخرین نامه» در سالن‌های مهربان، مهرگان و تماشاخانه ماه فرهنگسرای مهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، نمایش «شانس» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی، بازی فرامرز قلیچ خانی، آهنگساز علی انوری، مشاور آهنگساز سعید رحیمی، محمد شیرین زاد و مجید طالقانی دستیاران کارگردان، طراح لباس پریناز احمدیان‌پور و سینا نصراللهی دستیار گروه از تهران اجرا شد.

کاوه مهدوی نویسنده و کارگردان نمایش «شانس»، ضمن اشاره به اینکه این نمایش بحران وجود یا عدم شانس را نمایش می‌دهد، گفت: این نمایش داستان فردی است که به نوعی از خوش شانسی‌هایش می‌گوید و آنقدر ادامه دارد که قهرمان المپیک می‌شود تا جایی که نامش در «گینس» ثبت می‌شود.

مهدوی، برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: این جشنواره، جشنواره‌ای موفق بوده است که توانسته برای دهمین سال برگزار شود.

وی، حضورش را در این جشنواره که برای نخستین بار امتحان می‌کند، کسب تجربه در تئا‌تر و مهم‌تر از آن در شهرستانی با قدمت و پیشینه‌ای در تاریخ هنر و تئا‌تر عنوان کرد.

به گفته این نویسنده و کارگردان مجرب، امکانات و سالن‌هایی که در کاشان وجود دارد، شاید کمتر از دیگر شهر‌ها باشد، ولی فضاهایی که برای اجرای نمایش‌ها تعبیه شده، کاملا مناسب و قابل دسترسی است.

مهدوی، حضور تماشاچی در اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و دادن ایده‌هایی که برخی از آن‌ها به کارگردان‌ها می‌دهند را مهم دانست و گفت: تماشاچیان علاقمند به هنر تئا‌تر با ابراز علاقه و نظریات خود می‌توانند در تجربیات هنری ما تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی، دیدن دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان را مهم‌تر از پذیرفته شدن نمایشش در این جشنواره ذکر کرد.

نویسنده و کارگردان نمایش «شانس» در پایان، اجرای تئا‌تر در شهرستان‌ها و دیگر نقاط کشور را همچون کسب تجربه در سفر دانست.

نمایش «آقا ممنون» به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی سید احمد قیومی از کاشان به عنوان دومین نمایش پنجمین شب جشنواره اجرا شد.

این نمایش داستان کاروان زیارتی است که به سمت کربلا حرکت می‌کند و در حین مسیر مسوول کاروان خوابش می‌برد و در خواب ماجراهایی اتفاق می‌افتد.

«آقا ممنون»، طنز اجتماعی درون مایه است که تاثیرگذاری روحیه جهاد گونه برای جوانان، استغفار و توبه، احساس مسوولیت و اعتقادات مذهبی جوانان را به نمایش گذاشت.

این نمایش با بازی بهداد مشایخی، محمدرضا معصوم، احسان عطوفی، محمد جواد مزدیان، علی صادقی، شادی سعادتی، الهلم قدیمی،

نرگس سادات محتشمی، عالیه اکبرزاده، الیاس مجیدی، خدارحم حمامی، کمیل آرام، مجتبی کچویی و ترمه عموپور اجرا شد.

«آخرین نامه» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورش نیا از تهران نیز در بخش ویژه به عنوان سومین نمایش پنجمین شب جشنواره بود.

دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان در بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای، ویژه و برگزاری کلاس‌های آموزشی تا ۲۴ مهر ماه در کاشان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز