خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره صنعت بندرانزلی خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۸۴

اولین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته ۱۷شرکت از شش استان کشور از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندرانزلی در محل سابق اداره غله این شهر آغاز بکار کرد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بندرانزلی از آغاز برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی استانی در انزلی خبر داد.

به گزارش ایلنا از انزلی، علی خودکار درآیین رسمی افتتاح این نمایشگاه با حضور امام جمعه و جمعی از روسای ادارات شهرستان، هدف از برگزاری این نماشگاه را توسعه و تقویت صادرات غیر نفتی و گسترش بازارهای هدف صادراتی عنوان کرد.

وی گفت: درسالی که بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی نامگذاری شده است این اداره سعی دارد تا با معرفی توانمندی های واحدهای تولیدی کشاورزی در بخش های مختلف و حمایت ویژه از تولید کنندگان این بخش با توجه به اهمیت کشاورزی در استان گیلان، به سهم خود گام موثری در نزدیکی بی واسطه تولید کنندگان فناوری و کشاورزان بعنوان گروه هدف برقرار کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه و ظرفیت های شهرستان انزلی بواسطه بندرگاه و گمرکات فرصتی مطلوب و مغتنم برای رایزنی و بازاریابی برای محصولات تولیدکنندگان استان و خاصه شهرستان بندر انزلی است.

خودکار، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برای ارتقا استاندارد تولیدات داخلی مطابق با معیار بین المللی چه تمهیداتی اتخاذ شده گفت: بخشی از محصولات معرفی و ارائه شده در این نمایشگاه انواع کودهای ارگانیک است که به لحاظ کیفی مقبولیت مناسبی دارند که ما تلاش داریم با معرفی آنها باغداران را ترغیب به استفاده بیشتر از این محصولات به جای کودهای شیمیایی کنیم.

وی یادآور شد: در صادرات یک محصول باغی مثل کیوی، تولید محصول سالم برای کشور خریدار مهم است و از شاخصه های محصول سالم، کود به کار گرفته شده برای تولید آن یا عدم استفاده از سموم شیمیایی است.

خودکار افزود: همچنین مسئله زمان چیدن میوه و محصول از موارد مهم است و برای مثال امسال گمرگ تا ۱۰ مهرماه اجازه صادرات کیوی را نداد که این خود یک اقدام حمایتی مطلوب است که تولید کننده موظف باشد به هنگام محصول را برداشت و روانه بازار کند لذا جملگی این اقدامات، شیوه هایی است تا محصولات تولید کنندگان ما مطابق با معیارهای بازارهای بین المللی باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت انزلی بر تشکیل کمیته های تخصصی برای معرفی، استاندارد سازی و تقویت رقابت سالم بین تولید کنندگان بعنوان دیگر اهداف سازمان متبوعش تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز