خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

راه‌اندازی منشور توسعه قرآنی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۷۳

قرآن سراسر نور است و هر چقدر در زمینه قرآن فعالیت کنیم کم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از راه اندازی منشور توسعه قرآنی در گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت گرامیداشت ۱۹ مهر، سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری پیرامون کانونهای مساجد اظهار کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان، روز جمعه ۲۴ مهر در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در هفت رشته در مصلی رشت برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی منشور توسعه قرآنی استان با رهنمودهای آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و افزود: مطمئنا فعالیت‌های قرآنی ما گسترده تر شده و جشنواره‌های قرآنی را برپا خواهیم کرد.

فاضلی ادامه داد: قرآن سراسر نور است وهر چقدر در زمینه قرآن فعالیت کنیم کم است.

وی از برگزاری جشنواره سراسری شیوه‌های نوین تدریس معارف دین به میزبانی گیلان خبر داد و اذعان داشت: این جشنواره، جشنواره‌ایی مهم است که دی ماه به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ترکیب شیوه‌های نوین ترکیب معناداری است، گفت: تنوع زبانی و نوبودن روش مندی با توجه به جامعه هدف یعنی نوجوانان و جوانان یک سنت و ضرورت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تجمیع کانون‌های فرهنگی و هنری با بسیج تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد به کارگیری روش‌های نوین تاکید داشتند که در همین تعبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عملا می‌توان دریافت که نفوذ در جامعه هدف با هنرهای گوناگون هدف اصلی این کانون‌هاست.

فاضلی با بیان اینکه کانون‌های مساجد در جذب مخاطب نقش موثری دارند، تصریح کرد: کانون‌ها باید با ترفندهای مختلف و هنرهای گوناگون و استفاده از روش‌های جدید با حفظ ارزش‌ها، جوانان را جذب کرده و آموزش دهند.

وی ادامه داد: کانون‌ها میتوانند با حفظ ارزشها، هنرهای هفت گانه را با محوریت قرآن آموزش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره شیوه‌های نوین به کارگیری شیوه‌های فرهنگی و هنری در تدریس است، افزود: نسل جوان نیازمند روش‌های نوین است و باید با روش‌های جدید به تدریس معارف دین بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز