خبرگزاری کار ایران

بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا

رشد تقاضای نفت در سال ٢٠١٥ کند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۹۱

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود برای تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٥ میلادی را در مقایسه با گزارش پیشین خود بدون تغییر رها کرد.

تازه ترین برآورد ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که کند شدن روند رشد تقاضای نفت جهان سبب کاهش تولید این ماده در سال ٢٠١٥ می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین پیش بینی خود برای رشد تقاضای نفت در سال ٢٠١٥ میلادی پیش بینی خود را در مقایسه با گزارش پیشین کاهش داد.

این اداره همچنین سطح پیش بینی خود برای تولید نفت اوپک را در سال آینده میلادی نیز مقدار بیشتری تغییر داد و آن را کم کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه گذشته میلادی تقاضای جهانی نفت را ٩١ میلیون و ٥٥٠ هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود، اما در گزارش تازه خود این رقم را به روزانه ٩١ میلیون و ۴٧٠ هزار بشکه اصلاح کرده است.

در نتیجه این تغییر، اکنون انتظار می رود مقدار مصرف انرژی یک میلیون و ٢۴٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد که در مقایسه با گزارش پیشین این اداره ١٠٠ هزار بشکه کمتر است. با این وجود این رقم از مقدار یک میلیون بشکه نفت در روز که برای سال ٢٠١۴ میلادی پیش بینی شده بود، بیشتر است.

در همین حال، این اداره پیش بینی کرد تولید نفت و انواع سوخت مایع اوپک در سال ٢٠١٥ میلادی با توجه به تقاضای کم نفت به روزانه ٣٥ میلیون و ٥١٠ هزار بشکه برسد که در مقایسه با پیش بینی ماه گذشته ٣٥٠ هزار بشکه کمتر شده است.

پیش بینی تولید نفت اوپک در سال آینده به پیش بینی اداره انرژی آمریکا با ٣٠٠ هزار بشکه تغییر در مقایسه با گزارش ماه پیش، به ٢٩ میلیون و ٢۴٠ هزار بشکه در روز کاهش یافت. این در حالی است که اوپک در ماه سپتامبر ٢٠١۴ میلادی روزانه ٣١ میلیون بشکه نفت به بازارها ارسال کرد.

از سوی دیگر، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود برای تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١٥ میلادی را در مقایسه با گزارش پیشین خود بدون تغییر رها کرد. بر این اساس، پیش بینی می شود تولید نفت آمریکا در سال آتی میلادی به روزانه ٩ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه برسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش بینی خود از قیمت نفت برنت برای سال ٢٠١٥ را ١٠١ دلار و ۶٧ سنت برای هر بشکه اعلام کرد. ماه گذشته این اداره قیمت برنت برای سال آینده میلادی را ١٠٣ دلار برای هر بشکه پیش بینی کرد.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است: ضعف تقاضای جهانی برای نفت به پائین آمدن قیمت برنت کمک کرد تا جائی که قیمت برنت در ماه سپتامبر به ٩٧ دلار برای هر بشکه رسید که برای نخستین بار در دو سال گذشته قیمت برنت به زیر بشکه ای ١٠٠ دلار سقوط کرد.

این اداره پیش بینی کرد در سه ماه پایانی امسال قیمت نفت برنت به طور میانگین ٩٨ دلار برای هر بشکه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز