خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق توسعه ملی عنوان کرد:

بررسی طرح‌های صندوق توسعه ملی کمتر از یک ماه

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۴۴

کل تسهیلاتی که صندوق توسعه ملی، می‌تواند در اختیار متقاضیان واجد شرایط بگذارد تنها شش هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: هیچ درخواست و یا طرحی بیش از دو هفته نباید در صندوق توسعه ملی معطل بماند.

به گزارش ایلنا در کرج، سید صفدر حسینی، که به دنبال ایجاد مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و گردشگری استان البرز در تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز حضور یافته بود، با بیان این مطلب تصریح کرد: توجیح اقتصادی و اهلیت متقاضی، مهمترین اولویت تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که فعالیت کمیته‌های استانی صندوق توسعه ملی در سراسر کشور تعطیل شده است بیان داشت: از این پس، هیچ‌گونه سهمیه‌بندی استانی در دادن تسهیلات از صندوق توسعه ملی در کشور لحاظ نمی‌شود و تنها به طرح‌هایی تسهیلات اعطا می‌شود که توجیح اقتصادی داشته باشند.

وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در ادامه، با اشاره به این مطلب که ۸۰ درصد از۹ میلیارد دلارذخیره صندوق توسعه ملی ارزی و ما بقی ریالی است اعلام کرد: تاکنون رقمی در حدود ۷میلیارد دلاراز ذخایر این صندوق، گشایش اعتبار شده که از این میزان،۳ میلیارد دلار، به متقاضیان دریافت تسهیلات از این صندوق پرداخت شده است.

وی با اذعان به این مطلب که، ۲۰ درصد ریالی این صندوق، تسهیلاتی است که طبق قانون، باید به سرمایه‌گذاری و توسعه بخش آب، معدن، گردشگری و کشاورزی اختصاص یابد، اظهار کرد: تمام بانک‌ها، عامل صندوق توسعه ملی هستند و حتی بانک مرکزی هم به نوعی عاملیت این صندوق را با خود به یدک می‌کشد که بانک‌های عامل مجازند۲ از ۶درصد سود این تسهیلات را به عنوان کارمزد به خود اختصاص دهند.

وزیر کار دولت اصلاحات، با اذعان به این مطلب که، در حال حاضر، ذخایر صندوق توسعه ملی محدود است گفت: کل تسهیلاتی که صندوق توسعه ملی، می‌تواند در اختیار متقاضیان واجد شرایط بگذارد تنها ششهزار میلیارد توماناست.

وی در ادامه بیان داشت: طبق ضوابط جدید، هیچ درخواست و یا طرحی بیش از دو هفته نباید در صندوق توسعه ملی معطل بماند و تمام طرح‌ها و درخواست‌هایی که به این صندوق ارائه می‌شود به سرعت می‌بایست رسیدگی و بررسی شود.

وی با اذعان به این مطلب که در حال حاضر درصد دسترسی مردم به تسهیلات بانکی بسیار پایین است عنوان کرد: با اصلاح قانون، در آینده‌ای نزدیک، به دنبال آن هستیم تا با حذف بسیاری از مراحل اداری و واسطه‌های اخذ این تسهیلات، منابع صندوق توسعه ملی را به صورت سپرده، نزد بانک‌ها قرار دهیم تا متقاضیان دریافت این تسهیلات، بتوانند، به صورت مستقیم و بی واسطه با مراجعه به بانک‌های عامل، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز