خبرگزاری کار ایران

رحمانی در نشست مشترک مجلس و دولت؛

توسعه صنعت و معدن کشور نیازمند استراتژی و راهبرد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۵۳

براساس آمارها سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار واردات تجهیزات مخابراتی و حدود ۲ میلیارد دلار واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته است که این مشکلات قطعاً تقصیر دولت یازدهم نیست، بلکه از دولت قبل آمده است، اما دولت یازدهم باید با تدبیر این امور را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه توسعه صنعت و معدن کشور نیازمند استراتژی و راهبرد است، گفت: ایران بهترین بازار، منابع، ‌ تاریخ، ‌ ملت و مردم را دارد اما به دلیل نبود استراتژی دچارمشکل هستیم، از این‌رو حوزه صنعت و معدن باید براساس برنامه‌ریزی و استراتژی حرکت کند که این موضوع بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی در نشست مشترک مجلس و دولت با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی صنعت کشور نبود راهبرد و استراتژی است، گفت: آقای جهانگیری سال ۷۹ دستور دادند که استراتژی صنعت نوشته شود اما دولت‌های بعد به آن توجه نکردند، از این‌رو دولت کنونی باید در این امور فعال شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم ادامه داد: کشور کره توسعه صنعتی خود را با ایران شروع کرد اما امروز این کشور توسعه‌یافته‌تر از ما است، این در حالی است که ایران بهترین بازار، منابع، ‌ تاریخ، ‌ ملت و مردم را دارد اما به دلیل نبود استراتژی دچارمشکل هستیم، از این‌رو حوزه صنعت و معدن باید براساس برنامه‌ریزی و استراتژی حرکت کند که این موضوع بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: براساس قانون ۱۵ درصد از منابع درآمدی بخش معدن باید به منابع معدن‌خیز اختصاص یابد. به طور مثال تنها میزان تولیدی شرکت مس در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۵ درصد آن مبلغی حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌شود که این اعتبار باید از سوی دولت به مناطق معدنی‌ اختصاص داده شده و در زیرساخت‌ها هزینه شود.

رحمانی ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی برای اجرای پروژه‌های حوزه معدن به ۶ میلیارد دلار اعتبار نیاز داریم. همچنین در بحثواردات اقلام اساسی باید گفت که میزان واردات در سال ۸۳ در حدود ۶۷ درصد مواد سرمایه‌ای بوده که این آمار در سال قبل به ۱۲ درصد رسیده است که این نشان‌دهنده وضعیت نامناسب در این حوزه است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس آمارها سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار واردات تجهیزات مخابراتی و حدود ۲ میلیارد دلار واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته است که این مشکلات قطعاً تقصیر دولت یازدهم نیست، بلکه از دولت قبل آمده است، اما دولت یازدهم باید با تدبیر این امور را اصلاح کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز