خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد و دارایی:

بررسی کارمزد کارتخوان‌ها هنوز به شورای پول و اعتبار نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۳۷

سطح تولید هنوز به سال ۹۰ برنگشته و چنین ادعایی را نداریم، اما در بهار سال ۹۳ نسبت به بهار سال ۹۲ معادل ۴.۶ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بررسی کارمزد کارت خوان‌ها در شورای پول و اعتبار، گفت: هنور این طرح به شورای پول واعتبار نرسیده است اما به زودی در این شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرکی در جمع خبرنگاران در خصوص بررسی کارمزد کارت‌خوان‌ها در شورای پول‌واعتبار گفت: هنوز این طرح در شورای پول و اعتبار مطرح نشده اما بزودی این موضوع در شورا مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد و داراییهمچنین در پاسخ به انتقادات محسوس نبودن بسته خروج از رکود در زندگی مردم، افزود: آثار این لایحه در آمار مشخص و آمار چیزی است که توسط بانک مرکزی محاسبه می‌شود.

وی به انتقادات وارده بر رشد ۴.۶ درصدی اقتصادی در بهار ۹۳ این طور توضیح داد: بررسی آمار بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که برخی از بخش‌ها با رشد اقتصادی مثبت مواجه شده‌اند، بعنوان مثال در حوزه خودروسازی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب که برخی از بخش‌ها رشد منفی دارند، تصریح کرد: اما مجموع عملکرد رشد مثبت را نشان می‌دهد البته رشد مثبت به معنای آن نیست که میزان تولید به حالت قبل برگشته زیرا میزان تولید نسبت به سال ۹۰ در سطح پایین تری قرار دارد و به همین دلیل برخی می‌گویند ما در رکود قرار داریم.

وی تاکید کرد: سطح تولید هنوز به سال ۹۰ برنگشته و چنین ادعایی را نداریم، اما در بهار سال ۹۳ نسبت به بهار سال ۹۲ معادل ۴.۶ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

این عضو کابینه دولت یازدهم ضمن اشاره به اینکه براساس گزارش بانک مرکزی برخی از صنایع وابسته به بخش ساختمان هنوز رشد منفی دارند، افزود: به طور عام آمار‌ها برای هر فصل نسبت به مدت مشابه قصل قبل اعلام می‌شود و البته باید عنایت داشت که چون در تابستان و پاییز سال گذشته و همینطور در زمستان همین سال نرخ رشد اقتصادی منفی بوده بنابراین در زمستان میزان مطلق تولید یقیناً از بهار سال ۹۲ کمتر بوده لذا منطقاً و از لحاظ ریاضی نرخ رشد بهار نسبت به زمستان باید علامت بالاتری را نشان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز