خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

جنگ قیمتی در بازار نفت وجود ندارد / آستانه تحمل اوپک به تصمیم بزرگان نفت بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۱۹

هم اکنون نمی‌توان چنین چیزی گفت ضمن این که جنگ کاهش قیمت نفت یک بحثدیگر است و معنای بازرگانی دیگری دارد ضمن اینکه به نوساناتی که هم اکنون در قیمتها می بینیم جنگ کاهش قیمت نفت نمی‌گویند.

وزیر نفت گفت: آستانه تحمل اوپک تا زمانی است که بزرگان این سازمان تولید خود را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه امضای قرارداد همکاری بین وزارت نفت و دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران درباره احتمال برگزاری اجلاس فوق العاده اوپک گفت: فعلا برنامه ای برای برگزاری نشست اضطراری اوپک وجود ندارد.

وی درباره این که آیا شرکت ملی نفت ایران همانند عربستان قصد کاهش قیمت نفت را دارد، گفت: کارهای حرفه ای در بازرگانی نفت را همکارانم در اموربین الملل شرکت ملی نفت انجام می دهند و هرکاری که در زمینه حرفه ای لازم باشد انجام خواهد شد.

زنگنه در خصوص این که گفته می شود عربستان جنگ کاهش قیمت نفت به راه انداخته است، اظهار کرد: هم اکنون نمی‌توان چنین چیزی گفت ضمن این که جنگ کاهش قیمت نفت یک بحثدیگر است و معنای بازرگانی دیگری دارد ضمن اینکه به نوساناتی که هم اکنون در قیمتها می بینیم جنگ کاهش قیمت نفت نمی‌گویند.

وی در خصوص نشست اضطراری نیز گفت: فعلا برنامه ای در این خصوص نداریم.

وی درباره حجم مخازنی که مطالعات توسعه آنها به دانشگاهها واگذار شده نیزگفت: ظرفیت تولید از این مخازن حدود سه میلیون بشکه در روز است.

وزیر نفت درباره این که اگر هر کدام از مراکز پژوهشی طرف قرارداد وزارت نفت به تعهدات خود در قرارداد عمل نکنند چه برخوردی با آنها می شود، گفت: در صورتی که مراکز پژوهشی ظرف یکسال به تعهدات خود عمل نکنند در قرارداد با آنها تجدید نظر خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز