خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

نباید نگران انتخاب شهردار توسط مردم باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۶۵۷

اگر شاهد صدمه دیدن شهروندی باشیم از آنجایی که شهروندان شهردار را انتخاب کرده‌اند، شهرداری به شکل دیگری عمل خواهد کرد.

یک عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد لایحه مدیریت شهری دولت معتقدم نباید نگران رای دادن مردم برای انتخاب شهردار باشیم، زیرا رای مردم می‌تواند در روحیه شهرداران تاثیر بسیاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز صبح برگزار شد، «محسن سرخو» با اشاره به طرح مجلس در مورد مدیریت شهری، اظهار کرد: اگر اختیارات شورا‌ها به زمان قاجار بازگردد بسیار بیشتر از حال حاضر خواهد بود. البته من بعید می‌دانم که طرح مجلس به همین شکل بماند و تغییری نکند.

وی تصریح کرد: در مورد لایحه مدیریت شهری دولت نیز من معتقدم نباید نگران رای دادن مردم باشیم. رای مردم می‌تواند در روحیه شهرداران تاثیر بسیاری داشته باشد و اگر شاهد صدمه دیدن شهروندی باشیم از آنجایی که شهروندان شهردار را انتخاب کرده‌اند، شهرداری به شکل دیگری عمل خواهد کرد.

سرخو اظهار کرد: حتی اگر شهردار استیضاح و از مقام خود عزل شود انتخابات میان دوره برگزار خواهد شد و تا انتخابات بعدی سرپرست برای شهرداری تعیین خواهد شد و اینگونه نیست که اختیارات شورا خدشه دار شود.

همچنین محمد حقانی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با اشاره به طرح مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی که یک فوریت آن به امضای ۱۳۳ نماینده رسیده است، گفت: با تصویب این طرح شورا به شیری بی‌یال و دم تبدیل می‌شود. این طرح مخالف قانون اساسی و نص صریح قرآن است.

وی ادامه داد: من از نمایندگان استدعا دارم که در جهت نفی این طرح قدم بردارند و برای تقویت روز به روز شورا‌ها اقدام کنند.

این عضو شورای شهر در ادامه تذکری را مطرح کرد و گفت: در سال ۸۷ مصوبه‌ای با عنوان انتقال بخشی از مشاغل و صنوف مزاحم و آلاینده از شهر تهران مصوب شد که بر اساس آن قرار بود که بعد از سه سال این مصوبه اجرایی شود و شهرداری هر شش ماه یک بار نیز گزارشی را در این باره به شورا ارائه بدهد که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

«علی صابری» عضو کمیسیون حقوقی شورا با اشاره به وعده نامگذاری خیابان رو به روی کانون وکلا به نام دکتر کاتوزیان پدر علم حقوق که به تازگی فوت کرده، گفت: زمانی که این پیشنهاد در شورا مطرح شد امیدوار بودیم که قبل از رسیدن چهلم ایشان این نامگذاری صورت بگیرد که این اتفاق نیفتاد، اما امیدوارم در آینده این نامگذاری انجام شود.

وی در مورد طرح‌ها و لایحه‌های مدیریت شهری اظهار کرد: شاید برخی اعضا به صورت شخصی بتوانند به متن این لوایح و طرح‌ها دسترسی داشته باشند اما این اقدام کافی نیست بلکه این طرح‌ها باید به شورای شهر ارائه و در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شوند. کار ما در شورای شهر انجام چنین اقداماتی است، در غیر این صورت عملکرد ما تنها به کارهای روزمره محدود می‌شود.

«محمدمهدی تندگویان» عضو دیگر شورای شهر در مورد قطع درختان و خدشه‌دار کردن فضای سبز شهر از قوه قضاییه گله کرد و افزود: ما در کمیسیون باغات و شهرسازی این مسائل را بررسی می‌کنیم اما زمانی که رای ما به قوه قضاییه می‌رود شکسته می‌شود. همچنین شاهد بودیم که اخیرا یک قاضی رای به قلع و قمع درختان داده است.

وی افزود: در حالی که مقام معظم رهبری بر حفظ درختان تاکید دارند چگونه یک قاضی به خود اجازه می‌دهد که رای به قلع و قمع درختان بدهد.

تندگویان در ادامه در مورد پایگاه‌ها و ستادهای مدیریت بحران شهرداری تذکر داد و گفت: بسیاری از این ستاد‌ها تبدیل به ورزشگاه بانوان شده است. همچنین در مصوبه‌ای قرار بوده که محیط‌های ورزشی از ستاد بحران تفکیک شده و در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر اشاره کرد: شهرداری در پاسخ به این مساله نامه‌ای فرستاده و در آن عنوان کرده که این تفکیک در یکی از ستاد‌ها به صورت پایلوت انجام شده که پاسخ قابل قبولی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز