خبرگزاری کار ایران

علوی در پاسخ به سوال کریمی قدوسی:

وزارت اطلاعات بیهوده با آبروی افراد بازی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۹۸

با شورای حزب منحله دموکرات و کومله جلساتی داریم که این اقدامات برای به حداقل رساندن آسیب آنها برای نظام بنابر وظایف ذاتی وزارتخانه صورت گرفته و اقدامی طبیعی از طرف سرویس اطلاعاتی کشور است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال یک عضو جبهه پایداری گفت: شایعات مبنای تصمیم‌گیری وزارت اطلاعات در مورد صلاحیت افراد نیست و این وزارت خانه با آبروی افراد بیهوده بازی نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی که برای پاسخ به سوال کریمی قدوسی به مجلس آمده بود گفت: دستگیری عناصر معاند و ضدانقلاب و شرور از جمله شناسایی و دستگیری هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با تکفیری‌ها طی ده‌ها عملیات و دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل موثر آنها، وارد کردن ضربات غیرقابل جبران به مواضع و نیروهای گروهک‌های شرور و از هم پاشیدن تعدادی از گروهک‌ها در شرق و غرب کشور از جمله برخورد با گروهک خودخوانده الفرقان و کشف و خنثی‌سازی محموله‌های سنگین انفجاری آنها که قرار بود در یکی از شهرهای پرجمعیت و مقدس منفجر شود و همچنین آزاد کردن دو گروگان آنها که شمشیرباز بین‌المللی یکی از آنها بود.

علوی با اشاره به مورد سوم مبنی بر معدوم کردن سران و نیروهای موثر در اقدامات درگیرانه سربازان گمنام با گروهک‌ها در غرب و شرق کشور که گزارش آن را به صورت مبسوط در کمیسیون امنیت ملی مطرح کرده است، ادامه داد: از جمله این موارد به هلاکت رساندن عامل جنایت تاسوعای چابهار و انهدام عامل گروهک‌های وابسته به وی بود.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: طی یک‌سال گذشته سربازان گمنام امام زمان(عج) کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته و براساس مدیریت اعمال شده در این مدت در این وزارتخانه هیچ‌گونه انرژی به مصرف بیهوده نرسیده و تنها در جهت برطرف کردن تهدیدات امنیتی و مدیریت بحران‌های احتمالی به کار گرفته شد. بازدارندگی مبتنی بر قدرت امنیتی و اطلاعاتی و عملیاتی دشمن با درک اقتدار نظام، انگیزه توطئه را تا حد زیادی از دشمن گرفته است.

وی با اشاره به سوال کریمی قدوسی در مورد صلاحیت افراد منتصب شده در مناصب مختلف با بیان اینکه وزارت اطلاعات در زمینه به‌کارگیری افراد در مشاغل حساس و مهم همانطور که در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد، در چارچوب قوانین و مقررات موجود که مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و محتوا هم محتوای پرونده افراد است، وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وزیر اطلاعات کشورمان با بیان اینکه ممکن است در مورد برخی افراد شایعاتی مطرح باشد که این شایعات اگر به صورت مستند در پرونده‌های این وزارتخانه وجود نداشته باشد، طبعاً نمی‌تواند مستند وزارت اطلاعات برای نفی و اثبات باشد، توضیح داد: وزارت اطلاعات بدون هرگونه تسامح و تساهل آنچه در پرونده‌ها وجود دارد را اعمال می‌کند و اگر فردی مورد مشخص و مسلمی نداشته باشد، بیهوده با آبروی افراد بازی نمی‌کند و اگر فردی بدون توجه با دست خود برای خود دردسری ایجاد کرده باشد، باید گفت خودکرده را تدبیر نیست.

علوی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیین‌نامه‌های مربوط به آن مصوبه مجمع که براساس آن وزارت اطلاعات در چارچوب آن موظف به انجام وظیفه خود است، به دستگاه‌های اجرایی اختیاراتی را برای به‌کارگیری نیروهای مورد نظر خود داده است، افزود: وزارت اطلاعات در این بین تنها وظیفه اعلام جواب مثبت یا منفی بودن صلاحیت افراد را دارد، اما اعمال از عهده وزارت اطلاعات برداشته شده و در حوزه اختیارات وزارت اطلاعات هم در این مصوبه دیده نشده و چنین معنایی در مصوبه جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در هر موردی که مصالح امنیتی نظام لحاظ نشود، در صورت وجود مستندات آن اطلاعات تکمیلی را برای بهره‌برداری به دستگاه‌های ذی‌ربط داده و توصیه‌های لازم را در این زمینه اعلام می‌کند، گفت: وزارت اطلاعات ترجیح می‌دهد در تمام این موارد با حفظ آرامش مردم و جامعه اقدام کند و لازمه کار این وزارتخانه کار بدون جنجال و سلب آرامش از جامعه است.

وی با اشاره به صحبت‌های جواد کریمی قدوسی گفت: توجه وی را به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد دولت که برای ما حجت و مبنای عمل است، جلب می‌کنم که ایشان فرمودند " من این دولت را تایید و با تمام توان از آن حمایت می‌کنم و به مقامات بلندپایه آن که آنها را می‌شناسم اعتماد دارم ". همچنین ایشان در دیدار با خبرگان فرمودند " این دولت در همین مدت کوتاه کارهای زیادی انجام داده است ". ما امیدواریم تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنای عمل قرار گرفته و در جهت تقویت دولتی که خدمتگزار همه مردم و فراجناحی است و همه را زیر چتر رهبر معظم انقلاب جمع می‌کند، استفاده شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه من جلسه‌ای تحت عنوان جلسه با شورای حزب مشارکت نداشته‌ام، توضیح داد: من با افراد مختلف جلسات زیادی داشتم. وزارت اطلاعات با جریان‌های مختلف سیاسی و غیرسیاسی بنا بر ماموریت‌های ذاتی خود جلسات زیادی داشته است. حتی با شورای حزب منحله دموکرات و کومله جلساتی داریم که این اقدامات برای به حداقل رساندن آسیب آنها برای نظام بنابر وظایف ذاتی وزارتخانه صورت گرفته و اقدامی طبیعی از طرف سرویس اطلاعاتی کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات از هیچ نماینده‌ای بابت سوال از وزیر شکایت نکرده است، گفت: آیا قرار دادن شب‌نامه‌ای پر از افترا و توهین در کازیوی نمایندگان توسط یکی از وکلای ملت جزو وظایف نمایندگی است؟ در صورت شکایت از این فرد آیا شکایت به خاطر سوال است؟ اگر نماینده‌ای مسئولیت نشریه‌ای را داشته باشد و در آن به وزیر توهین و تهمت و هتاکی و حرمت‌شکنی کند، آیا شکایت از وی شکایت به خاطر سوال است؟

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سوال از وزیر در این زمینه مستمسک قرارگرفته که به هیچ وجه به‌عنوان انگیزه شکایت مطرح نبوده و به یاری خداوند در دادگاه موارد به صورت مشروح بیان خواهد شد، توضیح داد: مسئولیت دادگاه ایجاب می‌کند که براساس آنچه مقتضای حق و حقیقت است، به صدور حکم بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز