خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

تمام ابزارهای پلیسی در داخل کشور ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۸۳

هیچ امکانات پلیسی وارداتی در کشور نداریم / امروز تمام ابزارهای پلیسی به دست خود ما در داخل ساخته می‌شود / امروز چاره ای نیست جز اینکه همه کشورها در جهت برقراری امنیت جهانی با یکدیگر بسیج شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرائم جنایی مانند قتل، سرقت مسلحانه، ‌ تجاوز به عنف و مواردی از این دست عمدتا در دهه گذشته در کشور ما رو به کاهش بوده و تعداد قتل‌ها که در حدود یک دهه گذشته ۲۴۰۰ بوده به حدود ۱۸۰۰ قتل کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در پنجمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران طی سخنانی اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی ظرفیتی است که ما می‌توانیم با افکار عمومی، نخبگان و سازمان‌های کشورهای خارجی ارتباط برقرارکنیم و بخشی از توانمندی‌های خود را در عرصه حمایت‌های قانونی و امنیتی از مردم در مبارزه با مجرمان و تبهکاران عرضه کنیم و مردم عزیز را در جریان این توانمندی‌ها قرار دهیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: از سوی دیگر ارتباط با مردم این امکان را بیشتر فراهم می‌کند که از مطالبات آنها در حوزه نظم و قانون آشنا شویم و در برنامه‌ریزی‌های خود تلاش کنیم، پاسخ مثبتی به این نیازها داشته باشیم.

احمدی مقدم خاطر نشان کرد: با توجه به رشد تکنولوژی شاهد ظهور نو به نوی جرایم و تهدیدات امنیتی هستیم و خانواده‌ها در معرض تجاوز تبهکاران در فضای جامعه هستند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: گسترش تروریست، ناامنی، جرائم فضای مجازی و سایبری و گسترش روز افزون شبکه‌هایی که از بسترهای ماهواره و اینترنت برای اغواگری و توسعه فساد و جرم استفاده می کنند و خصوصا گسترش تروریست در پیرامون منطقه آثار ناگواری را برای ما به دنبال دارد.

احمدی مقدم افزود: مشکلاتی که ناشی از توسعه شهرنشینی و رشد حاشیه نشینی و افزایش سفرها که جنبه جدید توسعه در زندگی مردم است اگر چه رفاه می آورد اما همواره با مشکلاتی توام است.

وی گفت: ناجا تلاش می‌کند با افزایش کارآمدی و بهره وری در حوزه پاسخگویی به نیازها و مطالبات امنیتی مردم اقتدار خود را افزایش دهد و این جز با بهره مندی از یک پلیس تخصصی و حرفه ای و ابزارهای اطلاعاتی و توسعه و پیشرفت ابزارهای دیگر امکان پذیر نیست.

احمدی مقدم خاطر نشان کرد: اگر چه ما از اوایل انقلاب تاکنون با چالش‌های مختلفی مواجه بوده‌ایم اما خوشبختانه همه ساله ظرفیت‌های امنیتی در کشور ما در حال ارتقا است.

فرمانده ناجا گفت: حوادثتلخ و ناگواری که از سال‌های گذشته در مناطق پیرامونی در سوریه، ‌ عراق، ‌افغانستان و پاکستان شاهد آن هستیم و نیز گسترش روز افزون تولید مواد مخدر و جریان تروریسم آن هم در مرزهای کشورهای همسایه ما به عوامل تهدید کننده‌ای تبدیل شده است که می تواند امنیت ما را با چالش مواجه کند.

وی تصریح کرد: در دهه اخیر توانسته‌ایم با استقرار یگانهای انتظامی، تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت یگانهای مرزی و همکاری با دستگاه‌های دیگر امنیتی، ‌سپاه، بسیج و وزارت اطلاعات ضریب امنیتی مرزهای خود را ارتقا دهیم.

احمدی مقدم اعلام کرد: سالانه بیش از ۶۰۰ تن انواع مواد مخدر در ایران کشف می شود و مواد مخدر تا نقاط مرزی کشور ما سه تا پنج برابر افزایش قیمت دارد که این نشان دهنده افزایش تلاش ماست.

وی ادامه داد: امروز اغلب مواد کشف شده در مرز و جوار مرزها است که این نیز نشان دهنده اقتدار ما در بستر مرزها است.

فرمانده ناجا گفت: متاسفانه کشورهای همسایه شرقی ما احساس مسئولیت لازم و شاید توان کافی را برای پوشش مرزهای خود ندارند و این درحالی است که هرگز هیچ خطری از درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشورهای آنها را تهدید نکرده و برای آنها چالش آفرین نبوده است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در سخنان دیگری خاطر نشان کرد: ما تلاش کردیم بخشهای تخصصی پلیس را فعال کنیم و در حال حاضر در حوزه راهنمایی و رانندگی که یک حوزه فرهنگی محسوب می شود، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ از ۲۸ هزار کشته در تصادفات به کمتر از ۱۵ هزار کشته رسیده‌ایم که این نشان دهنده بهبود عملکرد نیروی انتظامی است.

وی خاطر نشان کرد: جرائم جنایی مانند قتل، سرقت مسلحانه، ‌تجاوز به عنف و مواردی از این دست عمدتا در دهه گذشته در کشور ما رو به کاهش بوده و تعداد قتل‌ها که در حدود یک دهه گذشته ۲۴۰۰ بوده به حدود ۱۸۰۰ قتل کاهش پیدا کرده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه نرخ کشف ما در دنیا نرخ بسیار مناسب و مطلوبی است، افزود: این موفقیت در سایه پیشرفت مراکز تشخیص هویت و آزمایشگاه‌های جنایی است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی همچنین با اشاره به فعالیت‌های پلیس فتا یادآور شد: پلیس فتا با این که جدید التاسیس است اما به خوبی توانسته خطرات این حوزه را برای مردم کاهش دهد و قدرت کشف بیش از ۸۰ درصد جرایم کشور ناشی از کارآمدی پلیس فتا است.

وی با تاکید براینکه یکی از حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر اهتمام زیادی به آنها شده، حقوق شهروندان است، ‌ گفت: ما سعی کردیم با افزایش ظرفیت‌های الکترونیکی و همکاری بخش خصوصی سرعت خدمات به مردم را افزایش و همچنین تسهیل کنیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه سعی شده در جریان رسیدگی به جرایم چه با شاکیان و چه با متهمین رفتاری در خور شان داشته باشیم، تاکید کرد: در حوزه بازداشتگاه‌ها و تحت‌نظرگاهها طی چهار سال توانستیم ۸۵ درصد از استانداردهای مطلوب را فراهم کنیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردمی حافظ حقوق مردم است و خود را متعهد می‌داند که امنیت مردم را برقرار کند و در برابر آنها پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: واحدهای حرفه‌ای مانند پلیس فتا، ‌ آزمایشگاه‌های کشف جرم، ‌ مانند یگان سگ‌های مواد یاب و یگان ویژه و یگان هوایی و مرزی تخصصی و بهره‌مند از ابزارها و دانش‌های لازم برای حوزه خود هستند و آموزش‌های ما امروز قابل رقابت در سطح دنیاست.

این مقام ارشد ناجا با بیان اینکه ما هیچ امکانات پلیسی وارداتی در کشور نداریم، تاکید کرد: امروز تمام ابزارهای پلیسی به دست خود ما در داخل کشور ساخته می‌شود.

احمدی مقدم در سخنان دیگری با اشاره به همکاری‌های بسیار مناسب کشور ما در حوزه همکاری‌های بین‌المللی و منطقه ای خاطر نشان کرد: کمیسیون‌های مشترک و دوجانبه‌ای که با کشورهای همجوار داریم به طور منظم برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز چاره ای نیست جز اینکه همه کشورها در جهت برقراری امنیت جهانی با یکدیگر بسیج شوند.

فرمانده ناجا افزود: حمایت از تروریست در کوتاه مدت شاید منافع برخی از کشورها را حمایت کند اما در دراز مدت این کشورها حتما باید هزینه‌های بسیار گزافی را بپردازند.

احمدی مقدم گفت: ما امروز شاهد هستیم در مناطق مختلف سوریه و عراق تروریستها علیرغم همه این بمباران‌ها پیش روی می‌کنند و این نشان دهنده این است که هم عزم جدی در مبارزه با تروریست وجود ندارد و هم ممکن است این بلا دامن‌گیر مسببین اصلی این ماجرا هم بشود، لذا امروز هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت خود نخواهد بود و تامین امنیت کشورها تنها در سایه همکاری‌های صادقانه میسر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز