خبرگزاری کار ایران

خبرهای روز پنجم جشنواره تئاتر شهر

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۳۶

معرفی کاندیداهای بخش پوستر و عکس، استقبال مسئولان از اجری نمایش‌های بخش باران در تالار محراب و برنامه‌های روز پنجم عناوین مهمترین خبرهای سومین جشنواره تئاتر شهر محسوب می‌شوند.

معرفی کاندیداهای بخش پوستر و عکس، استقبال مسئولان از اجری نمایش‌های بخش باران در تالار محراب و برنامه‌های روز پنجم عناوین مهمترین خبرهای سومین جشنواره تئاتر شهر محسوب می‌شوند.

به گزارش ایلنا، تالار محراب و نمایش‌های بخش باران در چهارمین روز جشنواره میزبان جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری بودند.

در این روز معاون هنری و سینمایی ارشاد استان تهران، محمد حسین اسماعیلی با حضور در تالار محراب به تماشای نمایش‌های بخش باران نشست. در همین بخش، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با حضور در تالار محراب نمایش ها را تماشا کردند.

در حوزه هنری نیز که شاهد جمع زیادی از تماشاگران بود، جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و اعضا دیگر گروه های شرکت کننده جشنواره در تمامی نوبت های اجرای نمایش حضور داشتند.

فرهنگسرای خاوران همچون دیگر روزهای اجرای نمایش های بخش کودک با استقبال چشمگیر مخاطبان همراه بود به طوری که تنها در نوبت اول نزدیک به ۲۰۰ تماشاگر داشت.

نمایشنامه خوانی " کافه های همین حوالی " در فرهنگسرای سرو نیز از سالن های شلوغ روز چهارم جشنواره بوده است. هنرمندان سینما و تئاتر و گروه های حاضر در جشنواره از این نمایشنامه خوانی دیدن کردند.

نمایش های خیابانی " فارغ التحصیل بدشانس " و " جعبه جادو " نیز در محوطه فرهنگسرای سرو اجرا شد که همراهی تماشاگران را با خود داشت.

فرهنگسرای فدک نیز با حضور دانش آموزان مدارس منطقه روزی بر شور را سپری کرد. در این سالن نمایش های بخش کودک و نوجوان اجرا می شود.

معرفی کاندیداهای دو بخش پوستر و عکس

دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر شهر کاندیداهای بخش مسابقه پوستر(یک دهه تئاتر ایران) و کاندیداهای مسابقه عکس را در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس معرفی کرد.

در بخش مسابقه پوستر تئاتر ۸ گرافیست و طراح تئاتر به عنوان کاندیدای دریافت جایزه معرفی شدند.

کاندیدای دربافت جایزه بخش پوستر منصوره قره داغی، هادی معزی، مازیار قنبری، شکوه احمدی، محمد افشار، جواد آتشباری، کمال کچوئیان و ایلیا جهانیان اعلام شدند.

در بخش مسابقه عکس نیز کاندیداهای دریافت جایزه تک عکس سینا عدلی، پریناز آل آقا، کیارش مسیبی، ساناز دریائی، نیلوفر براری، حسن طاهری، منصوره قیلیچی و تینا دلنوازی معرفی شدند.

در بخش جایزه مجموعه عکس نیز سید ضیاء الدین صفویان، مریم ملک مختار، صنم توکلی، بیتا دهقان زاده، نغمه ارجمند و مهرداد متجلی کاندیدای دریافت جایزه بخش عکس سومین جشنواره تئاتر شهر شدند.

سومین جشنواره تئاتر شهر روز جمعه ۱۸ مهر ماه ۹۳ با برپایی آیین اختتامیه برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

نادری: آثار منتخب جشنواره تئاتر شهر، در طول سال برای عموم اجرا شود

مدیر پیشین مجموعه «تئاتر شهر» گفت: در صورتی جشنواره تئاتر شهر مفید خواهد بود که منتخبین جشنواره تئاتر شهر، در طول یک سال برای عموم، در یک فراهنگسرای مشخص که قابلیت اجرای تئاتر را داشته باشد، به اجرا درآید.

اتابک نادری کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: در دوره ی دوم جشنواره تئاتر شهر، داور یکی از بخش ها بودم و به نظرم کارهای خوبی به اجرا درآمده بود. سمت و سوی مدیریت فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ارتقای فرهنگ شهر نشینی و موضوعات مربوط به آن است. تزریق شادی و نشاط به ساکنین پایتخت نیز از دیگر اهداف مهم این سازمان است.

وی ادامه داد: حرکتی که در این جشنواره شروع شده ارزشمند است. همین که کانون های فرهنگی مختلفی به واسطه این جشنواره ایجاد شده است جای خوشحالی دارد. وقتی رزومه ی شرکت کنندگان را مطالعه می کنیم، می بینیم اکثر افرادی که در این جشنواره شرکت می کنند بچه های تحصیل کرده ی این رشته اند که در محله ها، فرهنگ سراها و خانه های فرهنگ به فعالیت مشغول هستند.

این فعال حوزه ی تئاتر با بیان اینکه " جشنواره تئاتر شهر برای این هنر یک شروع خوب است " گفت: جشنواره تئاتر شهر یک شروع خوب است اما به عنوان یک عضو کوچک از خانواده تئاتر فکر می کنم که این حرکت باید سمت و سویی حرفه ای گری به خود بگیرد. یعنی در یک حرکت سطحی باقی نمانیم.

وی ادامه داد: لازمه ی این امر آن است که تئاترهای برتر این جشنواره در مراکز مربوطِ که متعلق به سازمان محترم فرهنگی و هنری شهرداری تهران است اجرای عمومی داشته باشد. تقسیم کردن اجراها در فرهنگسراها، در مواجهه با تئاترهای حرفه ای، انرژی تئاترهای این جشنواره را می گیرد. تاکید می کنم بعد از جشنواره، آثار منتخب که توسط هیت داوران برگزیده شده اند باید در یک فرهنگسرای مشخص که رنگ و بوی تئاتر دارد و برای اجرای حرفه ای گروه ها مناسب است، در طول یک سال برای عموم به اجرا درآید.

نادری همچنین خاطر نشان کرد: الان فرهنگسرای اندیشه و چند فرهنگسرای دیگر قابلیت اجرای تئاتر رادارند. به نظر من این جشنواره باید این خاصیت را داشته باشد که پاتوق مناسب برای اجرای تاتر را در اختیار علاقه مندان قرار بدهد. این جشنواره می تواند محفلی باشد برای سرمایه گزاری بخش خصوصی در تئتر، اگر استمرار داشته باشد، بخش خصوصی نیز علاقه مند می شود که در یک فضای مستمر و متداول از تئاتر حمایت کند.

خاله سوسکه به یک سفر مدرن می رود

" خاله سوسکه " به نویسندگی سجاد بهره مند، داستان سفر یک شخصیت داستانی کلاسیک و تعامل مدرن او با سایر شخصیت های داستان های کلاسیک است.

زهر پرتوی کارگردان این نمایش، موزیکال بودن و روایت فانتزی را از ویژگی اجرای " خاله سوسکه " خواند و گفت: ما در تمام زمینه ها سعی کرده ایم تا نگاه فانتزی داشته باشیم.

این کارگردان که برای اولین دوره در جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، گفت: از زمزمه های حاضران در جشنواره اینطور دریافته ام که این دوره نسبت به دوره های قبل سطح بالاتری دارد و کارهای جدی تری در آن حضور دارند.

بازیگران نمایش " خاله سوسکه " زهره پرتوی، پردیس خسروی، ابوذر زارع، تارا ارژنگی، آناهیتا خسروی، محمد اسلامی، عماد قلی پور، اشکان هورسان، کاوه ابراهیم و احمد افشاری هستند.

طراح حرکات آیدا لطفیان و کیانا سروی، دستیار کارگردان ابوذر زارع و سجاد آقابابایی، طرح صحنه فائزه پرتوی، آهنگساز مصطفی طالبیان، طراح لباس زهره پرتوی و ابوذر زارع، مدیر اجرا محمد فرجی، منشی صحنه نرگس میثاقیان، طراح گریم منصور سهراب نژاد و مشاور کارگردان منصور خلج است.

نمایش خاله سوسکه روز سه شنبه ۱۵ مهر ساعت ۱۶ و ۱۸ در فرهنگسرای فدک اجرا می شود.

نمایش " آشغال ها " با رویکرد آموزشی به جشنواره آمده است

شهر زباله‌ها داستان آشغالهایی است که در محل مناسب خود قرار نگرفته اند و بنابر این به شهر زباله ها نخواهند رسید.

«آشغال‌ها» کار مشترک عبدالله آتشانی و مریم آشوری است که در بخش کودک و نوجوان سومین جشنواره تئاتر شهر به نمایش درخواهد آمد.

عبدالله آتشانی نویسنده و کارگردان این نمایش، با اشاره به فضا و اتفاق های کمیک این کار، گفت: با توجه به اینکه نمایش آشغال ها دیالوگ محور است، تلاش کرده ایم تا جذابیت های بصری زیادی را چاشنی کار کنیم تا بتوانیم پیام و مفهوم اثر را به مخاطبان انتقال دهیم.

آتشانی با اشاره به استفاده از حرکات بدنی و وسایل صحنه در جهت ایجاد لذت های بصری، افزود: اولین دوره ای است که در جشنواره تئاتر شهر به عنوان کارگردان حضور دارم و فکر می کنم وجود چنین جشنواره هایی در جهت ایجاد فضای آموزشی به وسیله تئاتر برای کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است.

" آشغال ها " با بازی میلاد رمضانی، امین میرزا باقری، پویا زند، مریم آشوری و عبدالله آتشانی به روی صحنه خواهد رفت.

رفعت سیسختی طراح عروسک ها، زهرا یعقوبی طراح لباس، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه این نمایش هستند.

نمایش آشغال ها روز سه شنبه ۱۵ مهر در نوبت های ۱۷ و ۱۹ سالن اصلی تئاتر محراب روی صحنه می رود.

برنامه روز پنجم جشنواره تئاتر شهر؛
اجرای ۱۸ نمایش در بخش های پنجگانه

پنجمین روز از سومین جشنواره تئاتر شهر با نیمه ماه مهر مصادف شده و روز شلوغی هم برای گروه های تئاتر حاضر در جشنواره است.

سه شنبه ۱۵ مهر ماه از بخش باران جشنواره، نمایش " برزیلیا " به نویسندگی باقر سروش با کارگردانی پوریا عبدی بین ساعات ۱۸ و ۲۰ در سالن ماه حوزه هنری اجرا می شود.

از همین بخش " حامیان کجایید؟ " به نویسندگی و کارگردانی هما جدیکار ساعت ۱۷ در سالن استاد سمندریان دانشکده هنرهای زیبا و " خاموشی " به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا مختاری آزادفر بین ساعات ۱۷ و ۱۹ در سالن اصلی تلار محراب اجرا خواهد شد.

در بخش صحنه ای جشنواره نیز نمایش های " تداعی اطمینان " به نویسندگی سروناز زمانی و کارگردانی ساناز زمانی ساعت ۱۹ در سالن تجربه فرهنگسرای ارسباران و " بی نشون " به نویسندگی و کارگردانی کیمیا کاظمی بین ساعات ۱۶ و ۱۸ در سالن کوچک تالار محراب به روی صحنه خواهند رفت.

در بخش خیابانی جشنواره تئاتر شهر، ۴ نمایش اجرا خواهند شد.

در این بخش بین ساعات ۱۶:۳۰ تا ۱۸ نمایش های " میوه های نارس " کار گروهی، " تا باد چنین بادا " به کارگردانی رستا رضوی و

" میر نوروزی " نوشته فاطمه عرب کرمانی با کارگردانی محمود اکبرشاهی در فرهنگسرای اندیشه اجرا می شود.

در همین بخش از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگسرای سرو " میرنوروزی " نوشته فاطمه عرب کرمانی با کارگردانی محمود اکبرشاهی و " میوه های نارس " کار گروهی به نمایش در می آید.

در ادامه بخش خیابانی در فرهنگسرای شفق از ساعت ۱۶ تا ۱۸ نمایش های " کشف جدید " به نویسندگی و کارگردانی مسعود محرابی و " تا باد چنین بادا " نوشته امیرحسین شفیعی با کارگردانی رستا رضوی اجرا خواهد شد.

در بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ نمایش های " شاید غروب آغاز ماندن باشد " به نویسندگی و کارگردانی زری اماد و " مانتو کرم بلند " به نویسندگی و کارگردانی مجتبی بتوندی در فرهنگسرای سرو اجرا می شوند.

از بخش کودک و نوجوان سومین جشنواره تئاتر شهر نیز در ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای اندیشه نمایش " عصاره مهربانی " به نویسندگی سعید رفیعی و کارگردانی احمد مایل و سعید رفیعی اجرا می شود.

در همین بخش نمایش های " خاله سوسکه " نوشته حسین باغبان با کارگردانی زهره پرتوی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در خانه فرهنگ فدک و " قایق کاغذی " به نویسندگی سجاد بهره مند و کارگردانی زهرا مریدی از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ در سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران به روی صحنه خواهد رفت.

سومین دوره جشنواره تئاتر شهر از یازدهم تا هجدهم مهر ماه در مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز