خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۲۸

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بر اهمیت هنر نمایش در آموزش نسل آینده تاکید کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پیام داد.

به گزارش ایلنا، متن پیام به شرح زیر است:

" بسم الله الرحمن الرحیم

هنری دلپسند و محبوب کودکان می‌شود که زبان و حالات کودکان را درک کرده و به دنیای درون آن‌ها راه یافته باشد. هنری خلاقیت‌پرور چون تئاتر با سابقه‌ای دیرینه که چنین ظرفیتی را در دل خود نهفته و برای بازگویی مفاهیم عمیق اخلاقی و آیینی به زبان کودکان آمادگی کامل دارد. هنگامی که بشر سخن گفتن آغاز و ارتباط جمعی را آزمون کرد، تئاتر به صحنه آمد و همواره با دغدغه‌های درونی و بایستگی‌های زیست‌اجتماعی او در تعاملی نزدیک قرار گرفت.

این هنر هم دیرینه است و هم توانمنددر بازنمایی و ارائه‌ی خلاقانه‌ی مؤثرترین مؤلفه‌های حیات فرهنگی و نظام فکری و تربیتی نسل‌های متمادی بشر و ترسیم آنچه هست، آنچه باید باشد و هر آنچه در پیکار مداوم روشنایی و تاریکی نقش می‌پذیرد.

ظرفیت‌های وسیع این هنر ظرافت‌هایی را هم رقم می‌زند که یقیناً از نظر هنرمندان خلاق این عرصه به ویژه در حوزه‌ی تئاتر کودک و نوجوان دور نمی‌ماند. آن‌هایی که چراغ دانایی را فرادست آثار خلاقانه با موضوع آموزه‌های تربیت دینی و بایسته‌های آیینی گرفته‌اند و عیار داده‌های هنری را با فضیلت‌ها و هنجارهای ارزش‌مدار می‌سنجند بیش از هر کس بر این نکته آگاهند.

از این منظر برگزاری بیست و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر انتخاب آثار مؤثر بر اعتلای فرهنگ کشور و حمایت از تولیدات متأثر از مبانی اخلاقی و تربیتی فرصتی است نشاط‌بخش برای غرس نهال‌های اصیل و بارور در بستر مستعد هنرهای نمایشی و فصلی امیدبخش برای درنگ در دنیای رنگارنگ و مصفای کودکان و نوجوانانی که خلوص و زیبایی‌شان را پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) بسیار دوست می‌داشت و می‌فرمود هرکس با کودک سر و کار دارد با او کودکانه رفتار کند.

آرزومندم که همه‌ی هنرمندان و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد ارجمند در نمایش قابلیت‌های اخلاقمند تئاتر کودک و نوجوان سر بلند و پایدار بمانند. "

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه به دبیری پیام دهکردی با حضور گروه‌های داخلی و خارجی در شهر همدان برگزار خواهدشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز