خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس جمهور؛

برای کنترل تورم از ضبط و بست های محکم استفاده نشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۷۹

برای کنترل تورم از ضبط و بست های محکم استفاده نشد ولی یک انضباط در اقتصاد کشور ایجاد و امیدی در دل مردم زنده شد که به فعالیت اقتصاد زیرزمینی و ارز به عنوان سرمایه گذاری کمتر نگاه می کنند و آرامش بیشتری وجود دارد.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: قریب به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران و صنایع شیر در شش ماهه پایانی سال جاری اختصاص می یابد.
به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان با بیان این مطلب گفت: در سه ماه پایانی سال ۹۲ و شش ماه اول سال جاری حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه به صنایع شیر و دامداران اختصاص یافت.

وی با بیان این که اگر تأخیری در پرداخت آن صورت گیرد دلیل بر منتفی بودن آن نیست، اظهارداشت: به دلیل محدودیت مصرف شیر در کشور و نقش آن در تأمین سلامت مردم به ویژه نسل جوان، ریاست جمهوری دستور برقراری یارانه مجدد شیر را دادند تا با قیمت مناسب تر از کشاورزان خریداری شود.

وی در ادامه با اشاره به این که محدودیت منابع و درآمد مشکل کشوری است، گفت: نگاه به تأمین منابع مالی پروژه ها و طرح ها از طریق صندوق توسعه ملی، نگاه سنتی است که هم اینک بخشی از توسعه کشور بدان متکی است.

شریعتمداری گفت: قدم دیگر در تأمین منابع پروژه ها و طرح ها، بودجه کشور است که به مجموعه فعالیت های دستگاه ها و شرکت های دولتی تعلق می گیرد که فعالیت های توسعه ای را در کشور شکل می دهد.

به گفته وی، استفاده از پتانسیل بودجه نگاهی است که دولت تلاش دارد پررنگ تر و جدی تر به آن بپردازد و به همین دلیل، سعی دارد نقش قابل ملاحظه ای در آن داشته باشد.

شریعتمداری افزود: قدم جلوتر برای تأمین منابع مالی طرح ها و پروژه ها، استفاده از امکان سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت مانند تأمین اجتماعی و شرکت های سرمایه گذاری است که اگر چه حقوق قابل ملاحظه ای از منابع کشور را کسر می کنند اما امکان اختصاص منابع آن ها در عرصه های اقتصادی وجود دارد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: قدم دیگر، استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی است که در طول سال سرمایه گذاری های متعددی در کشور انجام می دهند.

شریعتمداری گفت: یکی از این نهادها، بنیاد مستضعفان است که در سال جاری افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور داشته و همچنین کمیته امداد و بنیاد شهید هم نهادهای دیگری هستند که می شود از ظرفیت آن ها استفاده کرد.

شریعتمداری با اشاره به تحولات ایجاد شده در سطح بین الملل، گفت: هیچ تغییری در قیمت نفت خام روی نداده و محدودیت وجود دارد اما اقبال عمومی به وجود آمده نسبت به جمهوری اسلامی در صحنه های بین المللی و شنیده شدن حرف منطقی از ایران، رویکرد مثبت و حرکت هایی را در درون کشور ایجاد کرده است.

وی گفت: برای کنترل تورم از ضبط و بست های محکم استفاده نشد ولی یک انضباط در اقتصاد کشور ایجاد و امیدی در دل مردم زنده شد که به فعالیت اقتصاد زیرزمینی و ارز به عنوان سرمایه گذاری کمتر نگاه می کنند و آرامش بیشتری وجود دارد.

به گفته وی، همچنین توانستیم نرخ مالیات را که برای سرمایه گذاران تورمی و سیل بنیان کن است با قدرت خوبی کنترل کنیم.

شریعتمداری افزود: انگیزه برای تغییر طرح های سرمایه گذاری نیز در کشور ایجاد شده به طوری که ۳۱۳ شرکت مشترک ایرانی خارجی در خراسان ثبت شدند و مشابه آن حتی در گلستان نیز وجود دارد.

به گفته وی، بسیاری از سرمایه گذاران در سفرهای ریاست جمهوری طی دیدار با ایشان انتظار فراهم کردن شرایطی برای سرمایه گذاری دارند که با فراهم شدن آن ها، به پیشبرد توسعه کمک می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز