خبرگزاری کار ایران

میراثمعنوی ایران در اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۵۷

تمام توانمندی‌ها، صنایع دستی و میراثمعنوی شهرهای مختلف ایران در جشنواره ICCN به جهان معرفی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان همزمان با برگزاری جشنواره و اجلاس میراثفرهنگی ناملموس، به گنجینه‌ای از میراثناملموس ایران تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی اظهار داشت: تلاش می‌شود تمام توانمندی‌ها، صنایع دستی و میراثمعنوی شهرهای مختلف ایران در جشنواره ICCN به جهان معرفی شود.

وی عنوان کرد: ایران دارای تعداد زیادی میراثفرهنگی ناملموس و معنوی و مستلزم حفظ و پاسداری است که باید به صورت مداوم به آن توجه داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره میراثفرهنگی ناملموس به میزبانی اصفهان با محوریت میراثمعنوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: موسیقی، هنرهای نمایشی، ورزش‌ها و بازیهای بومی و محلی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، آداب و رسوم و معماری و هنرهای وابسته، هفت میراثفرهنگی ناملموسی است که ایران به دبیرخانه جشنواره معرفی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سال جاری کشور است و بایستی از این فرصت به نحواحسن برای معرفی میراثفرهنگی ناملموس و معنوی این تمدن کهن به جهان استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ شهر از پنج قاره جهان، عضو ICCN هستند، ادامه داد: شهرهای اصفهان، نیشابور و شیراز از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس عضو هستند.

شبکه ICCN(شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراثفرهنگی ناملموس) به عنوان تنها شبکه بین المللی حکومت‌های محلی با هدف حفظ میراثفرهنگی ناملموس در جهان شکل گرفته است.

فعالیت این شبکه معطوف به بررسی راهکارهای خلاق و کارآمد برای محافظت از میراثفرهنگی ناملموس و ارتباط جدایی ناپذیر آن با توسعه پایدار محلی و شهری است.

جشنواره و اجلاس میراثفرهنگی ناملموس از ۱۶ مهرماه سال جاری به مدت پنج روز به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز