خبرگزاری کار ایران

کمیته امداد زنجان بیش از ۱۸ هزار تن سالمند تحت پوشش دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۰۹

ویژه برنامه‌های روز سالمند در استان زنجان اجرایی خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان، گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۷۳ سالمند، زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید مسعود حسینی امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال به مناسبت روز سالمند، برنامه‌های متنوع و مختلفی در سطح شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های روز سالمند به منظور تکریم این قشر اجرایی می‌شود، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی کمیته امداد امام خمینی به مناسبت روز سالمند، چکاب و معاینات پزشکی سالمندان زیر پوشش است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طی این هفته سه نفر از سالمندان نمونه استان نیز به همایش کشوری سالمندان در مشهد مقدس اعزام می‌شوند، بیان کرد: این سه سالمند نمونه در زمینه‌های علمی، کارآفرینی، هنری و تالیفات از افراد نمونه زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از سالمندان اعزامی به همایش کشوری، دو کتاب شعر تالیف و چاپ کرده است، افزود: دو سالمند دیگر نیز دارای فرزندان موفق در زمینه تحصیلی هستند.

حسینی در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد سالمندان زیرپوشش این نهاد و خدماتی که طی سال به آن‌ها ارائه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۷۳ سالمند زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۴ نفر را سالمندان زن بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: همچنین تعداد سالمندان مرد زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان نیز ۶ هزار و ۱۷۹ نفر است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته در حال حاضر از مجموع جمعیت زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان ۴۴،۲ درصد سالمند هستند.

این مسئول همچنین با ارائه گزارش تفکیکی از وضعیت سکونت سالمندان، بیان کرد: از مجموع سالمندان زیر پوششش کمیته امداد استان زنجان، ۷ هزار و ۱۳۴ نفر ساکن شهر هستند.

حسینی همچنین تعداد سالمندان ساکن روستای زیرپوشش این نهاد را ۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که تعداد سالمندان زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان در روستا‌ها بیشتر از شهر‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از سرفصل‌های خدماتی این نهاد در حمایت از سالمندان، اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه معیشتی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در قالب چکاب و معاینات پزشکی و اعطای سبدهای غذایی به سالمندان صعب‌العلاج از جمله خدماتی است که طی سال ارائه می‌شود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خود، توسعه مشارکت‌های مردمی با محوریت مساجد و سبک مدیریت جهادی است، اظهار داشت: همچنین استحکام اقتصادی خانواده‌ها و ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه هدف نیز از جمله اهداف این نهاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز