خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی جای‌رکوردزنی نیست؛

اجاق: نتایج شنا دراینچئون آبروریزی بود / شأن شنای‌ایران را پایین آوردند!

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۹۵

بازی‌های آسیایی که جای رکوردزنی نیست، آن هم کاهش چند صدم ثانیه‌ای رکوردهایی که فاصله زیادی با رکوردهای آسیا دارد!

سرمربی سابق تیم ملی شنا با بیان اینکه باید بپذیریم شنا نسبت به ۴ سال گذشته پیشرفتی نداشته، چون کاری برای این رشته انجام نشده، گفت: نتایج تیم ملی در اینچئون را باید آبروریزی دانست. متاسفانه آقایان نمی‌خواهند واقعیت‌ها را ببینند چون فقط به فکر حفظ صندلی ریاست‌شان هستند.

حشمت‌الله اجاق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: نتایج تیم ملی نسبت به ۴ سال گذشته قابل‌مقایسه نیست و آقایان اگر واقع‌بین هستند به آرشیو خودشان مراجعه کنند و خودشان قضاوت کنند که آیا بعد از ۴ سال پیشرفت داشتیم یا پسرفت کردیم؟ جالب اینکه در این ۴ سال همین مسئولین در رأس کار بودند و این نتایج حاصل مدیریت خود آنهاست و نمی‌توان کس دیگری را مقصر دانست!

سرمربی تیم ملی‌شنا در بازی‌های‌آسیایی‌گوانگژو یادآور شد: در گوانگژو تیم ملی شنا ۵ رکورد ملی زد و ۳ بار به فینال رفت و بدترین نتیجه شناگران ما رده سیزدهمی بود، اما متاسفانه در اینچئون نه تنها فینالیستی نداشتیم، بلکه شناگران ما با قرار گرفتن در رده‌های نوزده و بیستم و بیست و یکم شأن شنای‌ایران را پایین آوردند. اگر قرار بود تیم امدادی ما در بین ۱۰ تیم، نهم شود در بازی‌های آسیایی شرکت نمی‌کردیم، بهتر بود!

وی در مورد جابجایی رکوردهای ملی در بازی‌های آسیایی و اینکه مسئولان فدراسیون‌شنا این دستاورد را موفقیت بزرگی برای شنای‌کشور ارزیابی می‌کنند، گفت: بازی‌های آسیایی که جای رکوردزنی نیست، آن هم کاهش صدم ثانیه رکوردهایی که فاصله زیادی با رکوردهای آسیا دارد! با بزرگنمایی اینگونه مسائل فقط خودمان را فریب می‌دهیم و گرنه نتایج نشان می‌دهد که نسبت به ۴ سال گذشته پیشرفتی نداشتیم که هیچ، حتی نتوانستیم رکوردهای ۴ سال پیش گوانگژو و در برخی مواد ۸ سال پیش دوحه را بزنیم. من شنیدم آقایان می‌گویند تیم جوانی را به اینچئون فرستادیم، مگر بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه است؟ مگر سایر کشورها شناگران‌شان چند ساله هستند؟

اجاق با بیان اینکه آقایان در گوانگژو جزو منتقدان ما بودند و نتایج این مسابقات را ضعیف می‌دانستند، اما حالا خودشان بدترین نتیجه تاریخ شنا در بازی‌های آسیایی را بدست آوردند و سکوت کرده‌اند، گفت: مسئولان فدراسیون باید پاسخگوی این نتایج باشند. این نتیجه عملکرد ۴ ساله مدیریت آنها بوده و باید امروز پاسخ بدهندبا سرمایه‌های انسانی و مالی این مملکت چه کردند؟

سرمربی سابق تیم ملی شنا یادآور شد: من با مربیان تیم ملی فنی بحثمی‌کنم. در گوانگژو تیم ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی به رکوردی دست یافت که دیگر به این زودی‌ها شکسته نمی‌شود، ولی آقایان چکار کردند؟ در گوانگژو محمد علیرضایی با چند صدم ثانیه چهارم شد و مدال برنز را از دست داد، ولی امروز چه دستاوردی دارید که از آن دفاع کنید؟ جالب اینکه آقایان خودشان را هم شنایی و متخصص فن می‌دانند، ولی حتی نتوانستند در این ۴ سال که فدراسیون دست آنها بوده برنامه‌ای برای رشد شنا و کم کردن فاصله شنای ایران با آسیا اجرا کنند. امروز به جایی رسیدیم که شاید این فاصله هرگز از بین نرود!

مربی سازنده و با سابقه شنای ایران با بیان اینکه همواره دوست دارم شنای‌ایران پیشرفت کند و از وضعیت کنونی شنا که عمرم را در آن گذاشتم رنج می‌برم، تصریح کرد: علاقه مربیان استخوان‌خرد کرده‌ای نظیر من با علاقه آقایان فدراسیون‌نشین تفاوت دارد. من واقعیت‌ها را می‌بینم و از پسرفت این رشته که سال‌ها برای سازندگی و پرورش استعدادهای شنا زحمت کشیدم، غصه می‌خورم، اما آقایان به فکر حفظ صندلی‌شان هستند و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند شناست!

وی در مورد مصدومیت " مهدی انصاری " در جریان بازی‌های آسیایی گفت: شک نکنید این مصدومیت به خاطر تمرینات غلط مربیان تیم ملی است، چراکه شنا مثل کشتی نیست که شما با حریف مبارزه کنی و مصدوم شوی. مربیان باید در این زمینه پاسخگو باشند که چه تمریناتی داشتند که دچار در رفتگی کتف ورزشکار شده. من شنیدم عینک یکی از شناگران هم در جریان مسابقه باز شده که این هم واقعا خنده‌دار است و در شأن فدراسیون نیست و فکر می‌کنم باید برای بستن عینک هم یک دوره بین‌المللی و تخصصی برای شناگران بگذارند!

اجاق با انتقاد از وضعیت حاکم بر فدراسیون شنا اظهار داشت: بعضی وقت‌ها با تصمیماتی که آقایان می‌گیرند شک می‌کنم که اینها جزو خانواده شنا هستند! آقایان هر کس که در شنا نتیجه بگیرد را کنار می‌گذارند و کاملا با قدیمی‌های شنا برخورد شخصی و سلیقه‌ای دارند در حالی‌که به اندازه نصف سن من هم سابقه قهرمانی و پروش شناگر در این کشور را ندارند.

سرمربی سابق تیم ملی تاکید کرد: شنا نیاز به دگرگونی دارد و با این نوع مدیریت و حذف نیروهای متخصص، این رشته به جایی نمی‌رسد و مسئولان باید دیدگاه‌شان را وسیع کنند و با استفاده از تمام ظرفیت شنای کشور و توسعه صنعت شنا و استفاده از استخوان خرد کرده‌ها ظرفیت شنای کشور را بالا ببرند و بدنبال هیاهو و حفظ موقعیت‌شان نباشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه فدراسیون‌شنا هیچ‌گونه برنامه و تقویم‌مدون مسابقاتی ندارد و آقایان توان برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات طبق یک تقویم مدون و از پیش تعیین شده را ندارند، گفت: متاسفانه کمیته‌فنی هم که باید محل اجتماع خبرگان و مو سفید کرده‌ها و چکیده‌های شنای‌کشور باشد با حضور شناگرانی که به تازگی دوره قهرمانی‌شان به پایان رسیده، سطح‌اش پایین آمده و کارکرد واقعی خود را ندارد و به مجمعی تشریفاتی و دور همی تبدیل شده و با این اوصاف معلوم است خروجی این کمیته چه می‌شود. جالب اینکه آقایان ستاد بازی‌های ۲۰۱۸ را هم تشکیل داده‌اند در حالی‌که قادر نیستند لیگ ۷ تیمی واترپلو را برگزار کنند و نمی‌دانم با این وضعیت چطور می‌خواهند برای تیم ملی برنامه ۴ سال بریزند. آقایان معلوم نیست خودشان تا یک سال دیگر در فدراسیون هستند یا نه! و تازه مگر همین به اصطلاح شنایی‌ها برای اینچئون برنامه ندادند که این نتایج اسفبار بدست آمد.

اجاق در بخش پایانی سخنان گفت: با بی برنامگی‌های آقایان شنای این مملکت ۴۰ سال عقب افتاد و به این راحتی نخواهیم توانست این فاصله را پر کنیم، مگر اینکه افرادی دلسوز و توانمند که قدرت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و استعدادیابی را داشته باشند در رأس کار قرار بگیرند و گرنه با تعدادی جوان کم تجربه که سابقه‌ای در مدیریت ندارند، اوضاع شنا وخیم‌تر از این خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز