خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان میوه و تره‌بار استان البرز به ایلنا خبر داد:

۸۰ درصد صادرات «تره بار» کشور از استان البرز انجام می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۷۶

محصولات کشاورزی و تره‌بار استان البرز از جایگاه و تاثیرگزاری بالایی در بازارهای حوزه خلیج فارس، خاصه کشور عربی امارات متحده برخوردار است.

استان البرز با صادرات روزانه بیش از هزار تن انواع محصولات صیفی و خاصه «تره بار» به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس توانسته ۸۰ درصد از صادرات کشور را در این بخش به خود اختصاص دهد.

کاظم میرجلیلی، با اعلام این خبر، به خبرنگار ایلنا در کرج گفت: آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز، باعثشده که این استان همواره، جزو استان‌های با مزیت بالا در حوزه کشاورزی کشور مطرح باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که استان البرز از اوایل دهه ۶۰ به عنوان صادرکننده محصولات کشاورزی توانسته خود را در کشور مطرح کند بیان داشت: استان البرز به عنوان اولین صادر کننده «تره بار» کشور با وجود مشکلات فراوان، از بدو ورود به بحثصادرات و تا به اکنون همواره توانسته جایگاه مناسب و سهم بالای خود را در صادرات محصولات کشاورزی کشور و ورود و تثبیت در بازارهای کشورهای همسایه و خاصه حوزه خلیج فارس حفظ کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: جایگاه و تاثیرگزاری محصولات کشاورزی و تره بار استان البرز در بازارهای حوزه خلیج فارس، خاصه کشور عربی امارات متحده به اندازه ایست که سکویی اختصاصی را در بازار دوبی به محصولات کشاورزی ایران که بیش از ۹۰ درصد آن از استان البرز صادر می‌شود اختصاص داده‌اند و اگر به دلایلی بار صادراتی از کشور ایران با تاخیر وارد بازار این کشور شود، این محصولات در کشور امارات با نوسانات شدید قیمتی روبرو خواهند شد.

این کشاورز استان البرز در ادامه تصریح کرد: استان البرز از پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است که می‌طلبد مسئولان امر در این استان همیاری و حمایت بیشتری از کشاورزان این منطقه به عمل بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز