خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی نقش محوری در توسعه روابط با کشورهای همسایه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۴۷

با توجه به سابقه استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید، تجارت و صنعت از دولت خواسته‌ایم تا این امکان را ایجاد کند که بتوانیم به صورت مستقیم ارتباطات ویژه‌ای با کشورهای همجوار داشته باشیم و در این راستا علاقمندیم بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی این استان برای ایفای نقش محوری در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران با کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه در این زمینه برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است اظهار داشت: با توجه به سابقه استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید، تجارت و صنعت از دولت خواسته‌ایم تا این امکان را ایجاد کند که بتوانیم به صورت مستقیم ارتباطات ویژه‌ای با کشورهای همجوار داشته باشیم و در این راستا علاقمندیم بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان در زمینه تولید دارو، مواد غذایی، صنایع سنگین، مصالح ساختمانی و معدن، گفت: در یک سال گذشته با مسوولان و سفرهای کشورهای همسایه ارتباطات متعددی داشته‌ایم و مطالعاتی در مورد محورهای توسعه روابط با کشورهای مختلف صورت گرفته است.

جبارزاده با بیان اینکه علاقمندیم روابط تجاری مدون و تعریف شده با ارمنستان داشته باشیم، افزود: تجار و تولیدکنندگان آذربایجان شرقی در حال حاضر آماده ورود به بازار ارمنستان هستند و با توجه به تحولات اخیر در روابط غرب با روسیه، آمادگی حضور در بازارهای این کشور نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای ارتباط با کشور ارمنستان هیچ حد و مرزی قایل نیستیم و آماده‌ایم موانع موجود در این راه را برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در زمینه فرهنگی نیز آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کشورهای همسایه و معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی با تاکید بر هماهنگی کامل استان با وزارت امور خارجه در بحثروابط خارجی، اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر توسعه روابط بین‌الملل، آذربایجان شرقی آماده است در راستای سیاست‌های کلان وزارت امور خارجه در جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه نقش محوری ایفا کند.

جبارزاده همچنین خواستار همکاری وزارت امور خارجه و هماهنگی نهادهای مسوول برای حل و فصل مسایل مرزی و گمرکی ایران و ارمنستان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز