خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی و گردشگری گیلان:

توسعه گردشگری در اقتصاد گیلان تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۷۵۸

استان گیلان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و شرایط آب و هوایی مناسب در تابستان امسال میزبان ۱۸ میلیون گردشگر به صورت نفر شب اقامت بوده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: توسعه گردشگری و توجه همه کانون ها به این حوزه در ارتقای وضعیت اقتصادی استان گیلان تاثیرگذاراست.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اشاره به فرارسیدن هفته گردشگری و گرامیداشت روز جهانی گردشگری ضمن تبریک به همه فعالان این عرصه اظهار کرد: که ساماندهی، رسیدگی و فراهم کردن شرایط مناسب برای رفاه گردشگران بدون همکاری و هماهنگی و همدلی دستگاه های اجرایی هرگز امکان پذیر نبوده است.

وی ادامه داد: ما در استان گیلان در صنعت گردشگری باید به جایگاهی برسیم که گردشگری کانون توجه تمامی دست اندرکاران این صنعت قرار بگیرد و در درک شرایط استان به نقطه رشدی برسیم تا شاهد توسعه گردشگری در این استان باشیم.

علیزاده خاطر نشان کرد: ما باید روی کیفی سازی گردشگری در استان اقدام کنیم و این امر می طلبد که دفاتر خدمات مسافری برنامه های هدفمندی را برای گردشگری ارائه کنند.

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و… استان متذکر شد: استان گیلان ظرفیت بالایی در گردشگری سلامت می تواند داشته باشد و با توجه به مناسباتی که گیلان با کشورهای حاشیه خزر دارد به عنوان یک فرصت گردشگری مناسب و ارزان برای مردم ۵ کشور حاشیه دریای خزر محسوب شود و لازمه این امر فعالیت با برنامه دفاتر خدمات مسافری استان و ارائه پکیج های مناسب برای گردشگران آن کشورها است.

وی به استانداردسازی ارائه خدمات گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: ما در بحثاستانداردسازی نتوانسته ایم خواسته گردشگران را تامین کنیم و اگر به این روند ادامه دهیم فرصت های گردشگری به تهدید تبدیل خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز