خبرگزاری کار ایران

صادق موسوی خبرداد:

شورایعالی نمایش خانگی تشکیل می‌شود

کد خبر : ۲۰۸۷۴۳

در شرایطی قرار داریم که بحران نمایش خانگی روز به روز ملموس‌تر می‌شود / ایوبی با تشکیل شورایعالی نمایش خانگی در سازمان سینمایی موافقت کرد.

مدیرکل نمایش خانگی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین دیدار خود از اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه(سینمای خانگی) ایران با حضور در نشست هیات مدیره این تشکل صنفی از آغاز به کار شورایعالی نمایش خانگی در سازمان سینمایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدصادق موسوی(مدیرکل نمایش خانگی سازمان سینمایی) ظهر روز شنبه با حضور در دفتر مرکزی اتحادیه ضمن دیدار با اعضای جدید هیات مدیره در نشست هفتگی این تشکل صنفی شرکت کرد و با حاضران در خصوص موضوعات و مسائل مرتبط به بحثو تبادل نظر پرداخت. در این دیدار که بیش از ۱۵۰ دقیقه ادامه یافت مدیر کل نمایش خانگی با تبریک انتخاب اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه و اظهار خرسندی از حضور و مشارکت حداکثری موسسات در فرآیند انتخابات برای تیم جدید مدیریتی اتحادیه آرزوی موفقیت کرد.

موسوی با اشاره به آخرین توافق‌ها و مذاکره‌های انجام شده هیات مدیره قبلی اتحادیه با وی و رییس سازمان سینمایی از موافقت ایوبی با تشکیل شورایعالی نمایش خانگی در سازمان سینمایی خبر داد. به گفته وی وظیفه این شورا بررسی راهکارهای عملیاتی برای شکوفایی مجدد اقتصاد صنعت نمایش خانگی و یافتن راههایی برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر این صنعت در سراسر کشور خواهد بود. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش موافقت خود و سازمان سینمایی را با تشکیل شورای کار‌شناسی تایید اصالت رایت فیلم‌های خارجی توسط اتحادیه اعلام کرد و آغاز به کار هر چه سریع‌تر شورای مذکور را از هیات مدیره خواستار شد.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران حاکیست: سید صادق موسوی با تایید وضعیت نامناسب اقتصادی شبکه نمایش خانگی از توجه ویژه رییس سازمان سینمایی به حوزه سینمای خانگی خبر داد و تصریح کرد: اینک در شرایطی قرار داریم که بحران نمایش خانگی روز به روز ملموس‌تر می‌شود و به همین دلیل امیدواریم با تاکیدات اخیر ایوبی ریاست سازمان سینمایی در خصوص توجه فوری به وضعیت نمایش خانگی و انجام اقدامات عملی و عاجل برای رفع بحران بوجود آمده بتوانیم در آینده نزدیک با همراهی و همدلی بیشتر اتحادیه و فعالیت بی‌وقفه همکارانمان در سازمان سینمایی شاهد رونق مجدد صنعت نمایش خانگی باشیم و اعتقاد داریم این رونق به اقتصاد سینمای ایران نیز یاری می‌رساند.

پیش از سخنان مدیر کل نمایش خانگی، مصطفی محمودی دبیر اتحادیه با ابراز خرسندی از حضور سید صادق موسوی در اتحادیه ضمن ارائه گزارشی از فرآیند انتخابات اخیر این تشکل صنفی خواستار استمرار حضور مدیر کل نمایش خانگی به صورت متناوب در جلسات آینده هیات مدیره اتحادیه شد. همچنین دکتر حمیدرضا نوروزی رییس اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران نیز به ارائه برخی دغدغه‌های حال حاضر موسسات ویدئو رسانه ایران پرداخت و با امتنان از نظر مثبت رییس سازمان سینمایی، دکتر احسانی معاون ایشان و همچنین مدیر کل نمایش خانگی به شبکه سینمای خانگی و یادآوری نقش مهم و تاثیر گذار این شبکه در توسعه اقتصادی سینمای ایران توجه افزون‌تر سازمان سینمایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به صنعت سینمای خانگی خواستار شد. رییس اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه ایران همچنین از اعتماد و حسن نظر سازمان سینمایی در تفویض برخی از وظایف به این صنف قدردانی بعمل آورد و اظهار امیدواری کرد روند کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه شبکه نمایش خانگی با رشد و سرعت بیشتری تداوم داشته باشد.

طبق توافق‌های انجام شده به زودی اولین نشست شورایعالی نمایش خانگی در سازمان سینمایی تشکیل خواهد شد همچنین مقرر شد تا نیمه مهرماه امسال نیز شورای تایید اصالت رایت فیلم‌های خارجی توسط اتحادیه ویدئو رسانه ایران فعالیت خود را آغاز کند. تقسیم عناوین حمایتی به موسسات ویدئو رسانه، ساماندهی پخش محصولات نمایش خانگی، مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی و کپی غیر مجاز از دیگر مباحثمطرح شده در دیدار مدیر کل نمایش خانگی از اتحادیه ویدئو رسانه ایران بود.

در این دیدار؛ اعضای اصلی و علی‌البدل اتحادیه ویدئو رسانه ایران متشکل از حمیدرضا نوروزی، علی اکبر قائنی نجفی، جواد انصاری، حمیدرضا ریاحی دهکردی، مهدی زم، فرهاد رحمتی و نادر معماری به همراه مصطفی محمودی دبیر اتحادیه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز