خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

همکاری کشاورزان با ماموران اجرای طرح سرشماری

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۷۳۴

چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور از روز گذشته در گیلان با قرائت فرمان رئیس جمهوری از سوی استاندار آغاز شد.

استاندار گیلان به منظور تهیه آمار و اطلاعات دقیق و درست بر ارائه همکاری کشاورزان با ماموران اجرای طرح سرشماری کشاورزی در گیلان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور از روز گذشته در گیلان با قرائت فرمان رئیس جمهوری از سوی استاندار آغاز شد.

رئیس جمهور در اجرای ماده ۴ قانون مرکز آمار ایران و با استناد به قانون بودجه سال ۹۳، مرکز آمار ایران را موظف به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی کرد.

محمد علی نجفی در مراسم آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در رشت اظهار کرد: قدیمی شدن چارچوب حاصل از سرشماری کشاورزی ۱۳۸۲ و تغییر در فعالیت های مختلف بخش کشاورزی از قبیل تغییر در کاربری اراضی، تغییر نوع کشت، ایجاد و یا تعطیلی واحدهای کشاورزی به دلیل وجود تغییرات در اقتصاد کشور، ادغام و یا تجزیه بهره برداری ها، تهیه فهرست جدید بهره برداران از طریق اجرای سرشماری کشاورزی کشور را ضروری می کند.

وی افزود: تولید آمار و اطلاعات دقیق و بروز بخش کشاورزی به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری و سیاستگذاری مناسب برای رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی مورد نیاز بخش کشاورزی از ضرورت ها و اولویت های کشور و استان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های دقیق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ساماندهی بهتر بخش کشاورزی در گرو داشتن اطلاعات درست و به روز است خاطر نشان کرد: ملاک در آمارگیری و سرشماری ها خود اظهاری است و اعتماد می کنیم که کشاورزان اطلاعات درست می دهند زیرا اطلاعات درست مبنای تصمیم گیری درست است و از کشاورزان عزیز تقاضاداریم با ارایه اطلاعات دقیق به موفقیت این سرشماری کمک کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اطلاعات ارائه شده توسط کشاورزان در میزان و پرداخت یارانه آنان تاثیر ندارد، افزود: این آمار فقط برای مرکز آمار است و به صورت سری باقی می ماند.

وی در ادامه از تمامی دست اندرکاران این طرح، سازمان ها و نهادهای مربوطه و مردم خواست تا همکاری لازم را در هرچه بهتر اجرا شدن طرح سر شماری کشاورزی داشته باشند.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز