خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان؛

سیاست آموزش و پرورش لرستان، پژوهش محوری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۳۳

کریمی‌فر مهم‌ترین سیاست آموزش و پرورش لرستان را پژوهش محوری دانست و تصریح کرد برای این منظور ایجاد طرح و برنامه‌های پیشرفته در آموزش و پرورش را امری لازم می‌دانیم.

کریمی‌فر مهم‌ترین سیاست آموزش و پرورش لرستان را پژوهش محوری دانست و تصریح کرد: برای این منظور، ایجاد طرح و برنامه‌های پیشرفته در آموزش و پرورش را امری لازم می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، گودرز کریمی فر در مراسم نمادین زنگ مهر در محل دبیرستان امام خمینی(ره) خرم آباد اول مهر ماه را بهار تعلیم و تربیت در کشور دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش لرستان این افتخار را دارد که با ۳۰۰ هزار دانش آموز در قالب چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه، ۳۰ هزار پرسنل و ۱۴ هزار کلاس درس مهری پر از مهربانی و با فرهنگ امید و امید فرهنگی آغاز کند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش لرستان این افتخار را دارد که پرچم انقلاب اسلامی را در دور‌ترین و صعب العبور‌ترین مناطق و روستاهای استان به اهتزاز درآورده و تعلیم و تربیت و فضای آموزشی را در این مناطق ایجاد کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان جایگاه آموزش و پرورش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور موثر دانست و بیان داشت: ما آموزش و پرورشی مستعد، چابک و خلاق را آموزش و پرورشی موفق می‌دانیم که باعثتوسعه فرهنگی اجتماعی می‌شود.

سیاست آموزش و پرورش لرستان پژوهش محوری است

کریمی فر مهم‌ترین سیاست آموزش و پرورش لرستان را پژوهش محوری دانست و تصریح کرد: برای این منظور ایجاد طرح و برنامه‌های پیشرفته در آموزش و پرورش را امری لازم و ضروری و همچنین نقش معلم را برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اعتلای منابع انسانی برای آینده آموزش و پرورش مهم می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه معلم یکی از عناصر مهم در تحول بنیادین آموزش و پرورش است، بیان داشت: از این رو توجه به کرامات اجتماعی معلمان و توجه به معیشت این قشر زحمتکش مورد انتظار همه ما بوده و مصمم هستیم به شکلی عمل کنیم که سطوح بیرون جامعه قضاوت خوبی را نسبت به آموزش و پرورش داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان اظهار داشت: فرصت سازی را در آموزش و پرورش نعمت می‌دانیم و فرصت سوزی را بلا می‌دانیم و معتقدیم در دوران کنونی که به عنوان دوره معیار و سنجش توسط وزیر آموزش و پرورش نامگذاری شده است بایستی از فرصت‌ها استفاده کرد و وقت را هدر نداد تا شاهد ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش باشیم.

کریمی فر ادامه داد: برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش بایستی فرصت‌های مناسب را شناسایی و تهدید‌ها را احصا کرده و همچنین منابع موجود از جمله منابع مالی و انسانی را بررسی و با توجه به وضع موجود آموزش و پرورشی پیشرو و پیشتاز را ارائه کرد.

وی مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش را ساماندهی نیروی انسانی که یکی از سیاست‌های پنجگانه وزارت آموزش و پرورش بوده دانست و اضافه کرد: در آموزش و پرورش لرستان در زمینه ساماندهی نیروی انسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است هرچند که تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

کاهش ۱۵ هزار ساعت از فعالیت معلمان حق التدریسی

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: همه هزینه‌های صرفه جویی در ساماندهی نیروی انسانی صرف کیفیت بخشی و ارتقاء جایگاه معلمان در استان خواهد شد و کاهش ۱۵ هزار ساعت از فعالیت معلمان حق التدریسی از دیگر برنامه‌های ما محسوب می‌شود چرا که معتقد هستیم تمام معلمان مازاد بایستی در پازل آموزشی خود جای بگیرند.

کریمی فر ارتقاء کیفیت و بهره وری مدیریت آموزشگاه‌ها را یکی دیگر از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: آموزش و پرورش لرستان این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند و بدنبال جذب مدیرانی خلاق و با تراز علمی بالا هستیم تا بتوانند برنامه‌های آموزش و پرورش را اجرایی کنند.

وی اظهار داشت: برای ارتقاء مدیریت در آموزش و پرورش واژه‌هایی همچون اراده، امید، پشتکار، تجربه، محبوبیت و مهارت را تعریف کرده‌ایم بنابراین بایستی هر مشکلی را فرصتی پنهانی بدانیم نه تهدیدی جدی و با اراده از مشکلات بایستی عبور کرد و تسلیم مشکلات نشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان این مطلب که هنوز فرصت برای بالا بردن رتبه و جایگاه لرستان وجود دارد، گفت: وجود مدیران موفق در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارند لذا مدیر موفق کسی است که در تغییر تصمیمات خود درایت و هنر انجام دادن کار توسط دیگران را داشته باشد.

کریمی فر با اشاره به اینکه از انتقادهای سازنده در آموزش و پرورش لرستان و در زمینه تعلیم و تربیت حمایت و استقبال خواهد شد افزود: اما انتقادات مخرب را حاشیه دانسته و به آن‌ها توجه نمی‌کنیم چرا که رشد لرستان و کشف استعدادهای لرستان مهم‌ترین سیاست کاری ما است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز