خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهوری خطاب به دانش‌آموزان کشور:

چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم نگهداری و استفاده کنیم؟

کد خبر : ۲۰۷۳۹۵

مدرسه ما باید بتواند دانش‌آموزانی متفکر، پرسش‌گر، نقاد و اخلاقی تربیت کند / مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی‌ترین بخش توسعه کشور است.

رییس‌جمهوری در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس سراسر کشور، خطاب به دانش‌آموزان این پرسش را مطرح کرد: " عزیزانم ایران با مشکل جدی کمبود آب روبرو است. هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟ "

به‌گزارش ایلنا و به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دکتر " اسحاق جهانگیری " صبح امروز(سه‌شنبه یکم مهرماه) با حضور در دبستان شاهد حضرت‌ زینب(س) واقع در شهرک آپادانا تهران، زنگ بازگشایی مدارس را نواخت و همزمان با طنین‌انداز شدن صدای زنگ، سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به‌طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد.

در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که به‌طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد، پس از نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس توسط معاون اول رییس‌جمهوری، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر " حسن روحانی " خطاب به دانش‌آموزان سراسر کشور از سوی وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.

در پیام رییس‌جمهوری مطابق سال‌های گذشته پرسشی از دانش‌آموزان پرسیده شد و دکتر روحانی خطاب به دانش‌آموزان گفت: «عزیزانم ایران با مشکل جدی کمبود آب روبرو است. هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟»

دکتر روحانی همچنین در این پیام با تاکید بر اینکه مدرسه ما باید بتواند دانش‌آموزانی متفکر، پرسش‌گر، نقاد و اخلاقی تربیت کند، گفت: مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت و گفتگومدار است.

رییس‌جمهوری آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان، مربیان و دانش‌آموزان عزیز صمیمانه تبریک گفت و افزود: مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی‌ترین بخش توسعه کشور است.

دکتر روحانی در این پیام افزود: ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه، معلمان، مربیان و دانش‌آموزان این سرزمین‌اند.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می‌گذرد؛ استعداد و هوش فرزندان این زادوبوم، بالاست؛ باید به کشف و پرورش آنان بیشتر و بهتر بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز