خبرگزاری کار ایران

مشکل‌ما، مدیریت ضعیف‌ورزش‌ است؛

نوروزی: وضعیت درست نشود می‌روم دنبال زندگی‌ام / سر ما کشتی‌‌گیران همیشه بی‌کلاه می‌ماند!

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۶۵

نمی‌دانم چرا مسئولان ما درک نمی‌کنند و بودجه خوبی به کشتی تزریق نمی‌کنند. یک شبه پول به فوتبال، والیبال و بسکتبال می‌‌دهند و سر ما بی‌کلاه می‌ماند. این مشکلات تا یک مدیر درست و حسابی نیاید حل نمی‌شود.

قهرمان المپیک کشتی فرنگی کشورمان از اوضاع و احوال این رشته اصلا راضی نیست و دل پرخونی دارد چراکه معتقد است کشتی ورزش اول ایران است و همواره بیشترین مدال را در میادین بین‌المللی کسب کرده، اما هرگز به حقش نرسیده و مسئولان توجه لازم و کافی را نسبت به این رشته ندارند.

گفت‌وگوی امید نوروزی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* گویا قرار بود به اینچئون اعزام شوی. این خبر صحت دارد؟
قرار شد اعزام شوم و کنار تیم باشم. کشاله پای راستم پاره شد و شرایطم خوب نیست برای همین نرفتم.

* وقتی نمی‌توانی کشتی بگیری، چه اصراری به رفتن به اینچئون بود؟
می‌گوفتند حضورم کنار تیم به لحاظ روحی و روانی مثبت است.

* در مسابقات جهانی ازبکستان مدال نقره گرفتی. در مورد این رقابت‌ها صحبت می‌کنی؟
مسابقات جهانی سطح بسیار بالایی داشت، اما در مسابقه فینال با ناداوری طلای من را به نقره تبدیل کردند، اما اینها مهم نیست و مهم این است که برای المپیک آماده شویم. داوری فینال ازبکستان صددرصد یک‌طرفه بود و طلای من را به نقره تبدیل کرد.

* گویا فدراسیون به لحاظ مالی چندان به ملی‌پوشان نمی‌رسد. در این رابطه صحبت می‌کنی؟
بودجه‌فدراسیون‌کشتی را باید وزارتخانه بدهد. متاسفانه از وقتی رسول خادم آمده هیچ بودجه‌ای به او نداده‌اند و خادم با ارتباط ‌های‌ خاص خودش پول فراهم می‌کند و هیچ اسپانسری ندارد. قبل از حضور خادم، فدراسیون‌کشتی ۸ میلیارد بدهی داشت و الان ۱۲ میلیارد بدهکار است. باید بودجه‌فدراسیون را افزایش داده و پول پرداخت کنند. بچه‌های تیم ملی آزاد و فرنگی الان ۱۵ ماه است حقوق نگرفته‌اند البته خادم برنامه‌ریزی خوبی کرده بود که حقوق بچه‌ها افزایش یافته و به موقع پرداخت شود، اما نشد.

*به نظر شما چرا به ورزش‌اول مملکت نمی‌رسند؟
الان ۴ سال است می‌گویم و باز هم می‌گویم مشکل مدیریت صددرصد ضعیف ورزش‌کشور است که باعثمی‌شود این اتفاقات بیفتد. تنها دلیل آن مدیریت‌ضعیف است، الان تیم ملی‌والیبال ما در جهان ششم شده، اما قبل از بازی‌آخر گفته بودند تا پول نگیریم بازی نمی‌کنیم. پس غیرت و تعصب ملی و عشق به مملکت چه شد؟ حتی شنیدم والیبالیست‌ها گفته بودند تا خانواده‌هایشان نیایند به اینچئون نمی‌روند و این قضیه هم یک هزینه سنگین روی دست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌گذارد. مسئولان ما این آدم‌ها را می‌خواهند، چراکه کشتی همیشه پرچمدار بوده و همیشه در میادین بین‌المللی مدال گرفته، اما نمی‌دانم چرا مسئولان ما درک نمی‌کنند و بودجه خوبی به کشتی تزریق نمی‌کنند. یک شبه پول به فوتبال، والیبال و بسکتبال می‌‌دهند و سر ما بی‌کلاه می‌ماند. این مشکلات تا یک مدیر درست و حسابی نیاید حل نمی‌شود.

*به نظر می‌رسد دل پرخونی داری؟
من به سهم خودم افتخارآفرینی کرده‌ام و برای مملکتم زحمت کشیده‌ام و اگر به مشکلات ما رسیدگی نکنند و این وضعیت درست نشود دنبال زندگی‌ام می‌روم، چون بیکار نیستم و من هم کار و زندگی و خانواده دارم. آقای خادم قهرمان‌جهان و المپیک بوده و آبرو و اعتبارش را در فدراسیون گذاشته و باید حمایت شود، چون شرایط خیلی سختی دارد و مشکلات زیادی سر راهش وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز