خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در نشست خبری ماهانه با خبرنگاران زنجان:

پروژه سبزه میدان زنجان طی ۳ سال به اتمام می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۳۹

عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و طی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان شروع شد.

استاندار زنجان گفت: مراحل ایجاد نیروگاه شماره ۲ زنجان با مصوبه صندوق توسعه ملی و مشخص شدن عاملیت بانک پیگیری و پیش بینی می‌شود با سفر وزیر نیرو در روزهای آتی، ‌ عملیات اجرایی نیروگاه شماره ۲ زنجان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان شامگاه دیروز، دوشنبه(۳۱شهریور) در شش‌امین نشست خبری خود در سال جاری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ‌ این ایام را فرصتی برای یادآوری حماسه آفرینی و رشادت‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس دانست و گفت: عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در هفته گذشته و طی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آغاز شده است.

استاندار با بیان اینکه قسمت میانی طرح در ۲ طبقه زیرساخت جهت استفاده پارکینگ و طبقه فوقانی میدان اصلی شهر خواهد بود، گفت: از مجموع ۷۵ هزار متر مربع پروژه سبزه‌میدان، ۵۹ هزار متر مربع مربوط به میدان اصلی شهر و خیابان‌های اطراف و ۱۶ هزار متر مربع از مساحت پروژه هم به بناهای دور میدان با کاربری تجاری اختصاص خواهد یافت.

انصاری با اشاره به اهمیت کاربری پروژه عظیم سبزه میدان در زنجان، اظهار داشت: میدان و اطراف آن، پس اتمام ساخت و ۲۰ درصد از آنچه که سرمایه گذار تملک می‌کند در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

مقام عالی دولت در استان، در ادامه با بیان اینکه پروژه سبزه می‌دان، در مدت ۳ سال تکمیل خواهد شد گفت: به منظور سهولت در امور ترافیک، احداثپارکینگ پروژه در اولویت قرار دارد.

احداث۳ نیروگاه در استان زنجان

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت احداثنیروگاه‌ها، مشکلات واحدهای صنعتی استان، مرمت آثار تاریخی در استان در زمینه احداثنیروگاه‌ها، گفت: مراحل ایجاد نیروگاه شماره ۲ زنجان با مصوبه صندوق توسعه ملی و مشخص شدن عاملیت بانک پیگیری و پیش بینی می‌شود با سفر وزیر نیرو در روزهای آتی، ‌ عملیات اجرایی نیروگاه شماره ۲ زنجان آغاز شود.

انصاری در ادامه افزود: عملیات اجرایی نیروگاه شماره ۲ زنجان، ۱۴ الی ۱۶ ماه به طول خواهد انجامید.

مقام عالی استان در خصوص نیروگاه شماره یک زنجان، از مذاکره با سرمایه گذاران چینی خبر داد و گفت: سرمایه گذاران چینی، در ایجاد نیروگاه شماره ۲ از تکنولوژی کلاس F که دارای بازدهی بیشتری می‌باشد، ‌ استفاده خواهندکرد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه پیمانکاران چینی برای شروع عملیات اجرای پروژه از ابتدای نوامبر اعلام آمادگی کردند، اظهار داشت: احداثنیروگاه شماره یک و ۲ زنجان با سرمایه گذاری ارزی و ریالی بیش از ۶۰۰ میلیون یورو، مشکل برق واحدهای صنعتی استان را برطرف و زمینه حضور سرمایه گذاران بخش صنعت را تسهیل خواهدکرد.

وی یادآور شد: مشکلات حقوقی نیروگاه شماره ۴ در مجاورت نیروگاه زنجان ۳ در روستای مروارید نیز در دست پیگیری است.

استاندار زنجان در ادامه ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: از ۹۱۰ واحد صنعتی استان، ۴۴۹ واحد صنعتی اصلیترین مشکل خود را کمبود نقدینگی اعلام کرد.

وی افزود: مشکل ۱۰۱ واحد صنعتی معوقات بانکی، ۵۱ واحد مشکل محصول خروجی و ۲۵۰ واحد تامین ماده اولیه را مشکل اولیه خود اعلام کرد.

مقام عالی دولت در استان خاطر نشان شد: ۳۲۲ واحد صنعتی استان مشکل بازار محصول، ۱۷۶ واحد مشکل رقابت با کالای مشابه و ۲۰۰ واحد مشکل هزینه‌های انرژی دارند.

استاندار زنجان همچنین در پاسخ به خبرنگاری در خصوص مرمت و نگهداری آثار تاریخی استان با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی برای مرمت آثار تاریخی استان، کفاف نیازهای آن بخش را نمی‌کند، تصریح کرد: بهره برداری اقتصادی از برخی آثار تاریخی در قالب‌های مختلف از جمله سفره خانه با مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان میراثفرهنگی می‌تواند گام موثری برای نگهداری این آثار باشد.

انصاری در خصوص بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر اظهار داشت: این پروژه از محل پروژه‌های ملی کلنگ‌زنی شده و باید از سوی وزارت مربوطه تامین اعتبار شده و توسط وازرت راه و شهرسازی اجرا شود.

استاندار زنجان، در پایان ششم امین نشست خبری با خبرنگاران یادآور شد: چنانچه این وزارتخانه در تامین اعتبار موردنیاز با مشکل مواجه شود، می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز