خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه یادیاران افتتاح شد

کد خبر : ۲۰۷۳۳۱

نمایشگاه یادیاران ویژه ایام دفاع مقدس در بوستان خلیج فارس افتتاح شد.

نمایشگاه یادیاران ویژه ایام دفاع مقدس با حضور آیت‌الله گلپایگانی در بوستان خلیج فارس افتتاح شد.

به گزارش ایلنا؛ سروری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تقدیر از شهردار منطقه، روحانیت و تمام نهادهایی که در برپایی این نمایشگاه تلاش کردند گفت: تکرار خاطرات دفاع مقدس نه تنها ملال آور نیست بلکه عبرت‌آموز و شوق‌انگیز هم هست که می‌تواند ما را برای آینده با نشاطی مهیا کند.

به گفته وی؛ کارنامه درخشان دفاع مقدس پیش روی ملت است چون در زمانی اتفاق افتاد که نظام اسلامی ایران ازنظر اقتصادی و ظرفیت و توانمندی نظامی خالی بود و عراق در بهترین وضعیت از نظر نظامی و سیاسی بود و می‌توانست ظرف مدت کوتاهی بر ما غلبه کند ولی نتوانست. چراکه در درون انقلاب اسلامی واقعه ای به نام عاشورا بود و باعثشد این دست‌های خالی قدرتمند شده و در مقابل همه قدرت‌ها ایستاده و پیروز شوند.

سروری در ادامه با اشاره به اینکه امروز دفاع مقدس به عنوان یک ظرفیت استراتژیک مورد تهدید دشمن قرار گرفته و امپریالیسم درصدد مخدوش کردن آن است؛ گفت: آنها می‌گویند که اگر شما در جنگ پیروز شدید چرا رهبر شما در پایان جنگ جام زهر نوشید و امروز ما با استفاده از ادبیات اروپائیان پاسخ می‌دهیم. پیروز کسی است که به اهداف خود در جنگ برسد و صدام به اهداف خود که ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین به هم زدن قراداد الجزایر بود؛ نرسید و امروز مناسبت‌های ایران و عراق مبتنی بر این قرارداد است و انقلاب اسلامی در این جنگ اجازه گرفتن یک وجب از خاکش را به دشمن نداد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به تحولات یمن گفت: اینها در سایه حضور ایثارگرانه و مقاومت‌های ملت ایران در دفاع مقدس حاصل شده و امیدواریم با پیروی از درس‌های دفاع مقدس، ادامه دهنده مسیری که امام شهدا و شهدا ترسیم کرده‌اند، باشیم.

درادامه مراسم؛ از خانواده شهید هاشم گرجی با اهدای پرچم یک شهید گمنام تجلیل شد.

در این نمایشگاه حدود ۶۰ غرفه تحت عناوین شهدای منطقه، شهدای دانش‌آموز، ادوات نظامی، آموزش نظامی، صالحین، حجاب و عفاف، فرمانده‌های دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، حسینیه شهید همت، دارالقران، ایثارگران، قهرمانان ورزشی، بازی‌های دیجیتال، تربیت بدنی، مشاوره‌های حقوقی، اجتماعی، بهداشتی و پزشکی، عکاسخانه، عکاسی دفاع مقدس، پوستر و کتاب دفاع مقدس و… با همکاری و تعامل همه سازمانها و نهادهای منطقه‌ای چون بنیاد شهید، ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری منطقه برپا شد و به مدت یک هفته فعالیت می‌کند.

در این مراسم، آیت اله وحید گلپایگانی و انجمنی شهردار منطقه ۱۵، سرهنگ غفوری فرمانده ناحیه مالک اشتر، دولت آبادی رییس بنیاد شهید منطقه، یاسینی امام جمعه خاورشهر، معراجی مسئول رسیدگی به امور مساجد منطقه، جمعی از ائمه جماعات مساجد، خانواده‌های معظم شهدا و شورایاران حاضر بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز