خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران، در مراسم آغاز سال تحصیلی؛

آموزش و پرورش، مظهر امید در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۹۹

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و برخی مدیران استانی و کشوری، زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۴-۹۳ نواخته شد.

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و برخی مدیران استانی و کشوری، زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۴-۹۳ نواخته شد.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی پروین، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام معلم و دانش آموز استان، با اشاره به تقارن خجسته روزبازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، گفت: این روزها، یاد آور دوران پرشکوهی است که رزمندگان اسلام با روحیه مدیریت جهادی، از آرمان ها و ارزش های انقلاب صیانت کردند و دانش آموزان باید با تاسی از شهیدان انقلاب اسلامی، در پاسداری از سنگر تعلیم و تربیت تلاش نمایند.

فلاح، خاطر نشان نمود: هفته دفاع مقدس به ما آموخت که باید همواره با ایثار جان و مال خویش، ضمن تامین و حفظ استقلال کشور از آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.

وی، روز بازگشایی مدارس را، روز بهار تعلیم و تربیت و روز ملی آموزش و پرورش دانست و یاد آور شد: فرهنگ، پایه و اساس همه تحولات جامعه است و یک فرهنگ زمانی می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد که از آموزش و پرورشی توانمند برخوردار باشیم.

استاندار با بیان این نکته که آموزش و پروش می تواند فرهنگ عمومی جامعه را تعالی ببخشد، تصریح کرد: بازخورد این فعالیت را باید در جامعه جستجو کرد و وضعیت امروز استان ما نیازمند پایش و تجزیه و تحلیل اصولی و علمی است.

فلاح با انتقاد از برخی جلوه های فرهنگ عمومی استان، از جمله وضعیت اجتماعی، آسیب های طلاق و اعتیاد و روابط اجتماعی و اخلاقی حاکم بر جامعه، عنوان کرد: تنها نهادهای آموزشی و فرهنگی می توانند مانع بروز آسیب های اجتماعی شوند و به ساماندهی معضلات اجتماعی توفیق یابند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به کسب رتبه های بالای کنکور توسط دانش آموزان مازندرانی و حضور آنان در المپیادهای علمی و میادین بزرگ ورزشی بین المللی، یاد آور شد: وضعیت استان باید توسط دانش آموزان امروز که مدیران آینده جامعه ما هستند، مدیریت و ساماندهی شود.

وی معلمان را جهادگران عرصه فرهنگ نامید و از دانش آموزان خواست تا با خوب درس خواندن و کسب مهارت های لازم، خود را بریا ایفای نقش در جامعه مهیا نمایند.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که با وجود نخبگان و امکانات مطلوب، متاسفانه جزء استان های برخوردار کشور نیستیم، اظهار داشت: مازندران باید با تکیه بر تلاش و اهتمام علمی دانش آموزان امروز خود در همه زمینه ها نمونه باشد.

فلاح با اشاره به این که هیچ مشکلی در توسعه مازندران در زمینه های مختلف وجود ندارد، خاطر نشان ساخت: در سالی که گذشت، با تدبیر دولت و امید و آرامشی که در جامعه حاکم شد، وفاق، هم دلی و صمیمیت خوبی را در مازندران شاهد هستیم.

استاندار به منشور دولت تدبیر و امید به عنوان یک دولت فراجناحی اشاره کرد و بیان داشت: از همه دیدگاه ها و سلایق سیاسی در مدیریت استان بهره گیری کردیم و در آینده نیز از همه ظرفیت ها و توانمندی ها در مسیر اعتلای مازندران استفاده خواهیم نمود.

فلاح، یاد آور شد: امروز بحثاقتصاد مقاومتی و مردمی که زاییده تفکر دوران دفاع مقدس و از فرامین رهبری معظم انقلاب است، باید با مدیریت جهادی محقق گردد و خوشبختانه زمینه بروز و ظهور آن در مازندران محقق شده است.

وی، آموزش و پرورش را مظهر امید در جامعه خواند و بر استفاده از ظرفیت شورای دانش آموزی، شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان تاکید کرد و ابراز داشت: آموزش و پرورش ظرفیت های فراوان دارد و با توجه به حضور ۲۵ درصد جمعیت استان در کلاس های درس آموزش و پرورش و دانشگاه، باید با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی، دانش آموزان و دانشجویان، قواعد گفتگو و نقد سازنده را بیاموزند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به این که با بهره گیری از توانمندی آموزش و پرورش، همه مسایل جامعه ساماندهی و حل می شود، افزود: باید پژوهش و تحقیق سرلوحه فعالیت های آموزشی قرار گیرد.

در این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان، معاون امور عمرانی استاندار، مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار و برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز