خبرگزاری کار ایران

وینگادا بماند المپیک هم نمی‌رویم؛

پروین: نتایج امید شکست نبود، آبروریزی بود / دایی به خودش و پرسپولیس ظلم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۸۳

وینگادا مربی بزرگی نیست / در اینچئون هم فوتبال را باختیم هم اخلاق را / پرسپولیس کمبود بازیکن بزرگ دارد / آقایان نمی‌توانند با اسپانسر جدید قرارداد ببندند / دربی را درخشان می‌برد…

علی پروین با بیان اینکه نتایج تیم امید برای فوتبال ایران فاجعه بود، گفت: مربی‌ای که نتیجه نگیرد باید کنار برود و به نظرم ماندن وینگادا به صلاح تیم امید نیست.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: تا به حال چنین نتیجه‌ای را سراغ ندارم. این نتیجه برای فوتبال‌ایران فاجعه بود. ما از ویتنام باختیم و با قرقیزستان مساوی کردیم و در یک گروه آسان سوم شدیم. من در طول ۵۰ سالی که در فوتبال ایران هستیم چنین نتیجه ضعیفی را از تیم ملی سراغ ندارم.

پروین افزود: آن زمان که می‌گوییم مربی خوب خارجی بیاورید به خاطر همین روزهاست. شما کی‌روش را ببینید به هر حال در نتیجه‌گیری با تیم ملی خوب بوده، ولی وینگادا با تیم امید چه کار کرد؟ من نمی‌دانم چرا منصوریان را عوض کردند؟! او داشت با تیم امید خوب کار می‌کرد و نباید عوض می‌شد. نمی‌دانم برای این رفت و آمدها چه کسی تصمیم می‌گیرد که این‌گونه به فوتبال ایران لطمه می‌زند.

وی در مورد اینکه آیا باید وینگادا را برای بازی‌های مقدماتی المپیک حفظ کنیم یا نه، گفت: وینگادا بماند که باز هم المپیک نرویم؟ به هر حال وقتی هر مربی بعد از یک تورنمنت مهم نتیجه نمی‌گیرد باید در مورد او تجدیدنظر شود و وینگادا هم از این قاعده مستثنی نیست. او با تمام بازیکنان خوبی که در اختیار داشت نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و یک آبروریزی برای فوتبال ایران برجا گذاشت. حالا بیاییم او را تا المپیک نگه داریم؟!

پروین تاکید کرد: ما در بازی‌های آسیایی اینچئون هم فوتبال را باختیم، هم اخلاق را. حالا شاید بشود رفتار خان‌زاده را توجیه کرد که او خسته و عصبی‌ بوده و بعد از خوردن ۴ گل کنترل خود را از دست داده، اما بیرون از زمین چه اتفاقی افتاد که ما ۴ گل از ویتنام خوردیم و تا دقایق آخر بازی با قرقیزستان بازنده بازی بودیم؟

وی تصریح کرد: به نظرم فدراسیون باید در مورد وینگادا تجدیدنظر کند و با ارزیابی دوباره عملکرد او بهترین تصمیم را برای تیم امید بگیرد تا دوباره در آستانه بازی‌های مقدماتی المپیک به «چه کنم چه کنم» نیفتیم که تیم ما نتیجه نگرفت و باز به المپیک نرسید.

سرمربی اسبق پرسپولیس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت این تیم در لیگ‌برتر اظهار داشت: با بردی که پرسپولیس مقابل راه‌آهن به دست آورد، تیم از نظر روحی شرایط خوبی پیدا کرد و کادر فنی هم به اوضاع مسلط شدند و به نظرم با یکی - دو برد دیگر تیم به شرایط ایده‌آل برمی‌گردد و می‌تواند جایگاه خود را در بالای جدول پیدا کند.

پروین با بیان‌اینکه یکی از مشکلات‌پرسپولیس کمبود بازیکنان کارآمد است، اظهار داشت: به هر حال این تیم اول فصل خوب یارگیری نکرد و چند بازیکن اصلی خود را هم از دست داد و همین مشکلات باعثشد پرسپولیس شروع‌خوبی در لیگ نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی اجازه نداد تا اول فصل دایی تیمش را خوب ببندد، گفت: به هر حال دایی تلاش خودش را کرد، ولی نگذاشتند تا او آن‌طور که می‌خواهد یارگیری کند، دست‌آخر دایی هم به خودش ظلم کرد و هم به پرسپولیس که امیدوارم با تغییر کادر فنی این تیم بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد و به روزهای اوج خود بازگردد.

پروین با انتقاد از نحوه برخورد و برکناری علی دایی گفت: دایی یکی از اسطوره‌های فوتبال ماست و نباید با او اینگونه برخورد می‌شد. به هر حال جابجایی سرمربی راه و روش دارد و می‌شد خیلی‌راحت با برگزاری یک جلسه معارفه سرمربی تیم را عوض کرد، اما آقایان چون ورزشی نیستند رسم و رسوم کار را نمی‌دانند و یا حداقل نمی‌خواهند بدانند.

مدیرعامل سابق باشگاه‌پرسپولیس همچنین به بحثاسپانسر این تیم اشاره کرد و یادآور شد: من می‌خواهم به مسئولان باشگاه‌پرسپولیس هشدار بدهم که آنها نمی‌توانند با هر اسپانسری قرارداد امضا کنند، چون پرسپولیس با بانک‌رسالت قرارداد دارد و آقای پوستی در ریز اتفاقات عقد قرارداد هست. اگر پرسپولیس قصد دارد اسپانسر دیگری بگیرد، باید اول قرارداد بانک‌رسالت را فسخ‌کند و بعد دنبال‌اسپانسر جدید باشد، چون این احتمال وجود دارد که آنها شکایت کنند و برای پرسپولیس دردسر درست شود.

پروین تاکید کرد: بانک‌رسالت حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پرسپولیس کمک مالی کرده و قطعا به این راحتی از پولی که در اختیار باشگاه گذاشته نخواهد گذشت و من همین‌جا هشدار می‌دهم هرگونه مذاکره‌ای با اسپانسر جدید می‌تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود.

سرمربی سابق سرخ‌پوشان در بخش پایانی سخنان خود درباره علی کریمی و احتمال بازگشت او به پرسپولیس گفت: اگر کریمی بتواند به پرسپولیس کمک کند، خوب است و حضور او از نظر روحی می تواند کمک خوبی به پرسپولیس باشد، اما فکر می‌کنم او از فوتبال خداحافظی کرده و دیگر قصد بازی‌کردن ندارد، هر چند حضور او در کادر فنی هم می‌تواند کمک خوبی به پرسپولیس باشد.

پروین در مورد اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند با این شرایط در دربی‌تهران موفق باشد یا خیر، گفت: من فکر می‌کنم با یکی - دو برد دیگر پرسپولیس به لیگ برمی‌گردد و از نظر روحی شرایط این تیم بسیار مساعد خواهد شد و تیمی جلودار آن نخواهد بود. البته استقلال هم تیم خوبی است و قلعه‌نویی توانسته بازیکنانی خوبی را کنار هم قرار دهد. البته این تیم هم ۲ هفته است که می‌بازد و قشنگی فوتبال به همین برد و باخت‌هاست، اما من فکر می‌کنم با شوکی که به پرسپولیس وارد شده آنها می‌توانند مقابل استقلال نتیجه بگیرند و حتی برنده بازی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز