خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

پولی شدن ۲۰ درصد صندلی دانشگاه‌های پزشکی

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۵۵

تقریبا همه دانشگاه های برجسته دنیا در این جهت حرکت کرده‌اند که دانشگاه خود را با شهریه اداره کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با آموزش رایگان در رشته های پزشکی خداحافظی نمی کنیم اما موظفیم ۲۰ درصد صندلی این دانشگاه ها را به صورت خودگردان اداره کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ارائه آموزش های رایگان جزو قانون است، افزود: تقریبا همه دانشگاه های برجسته دنیا در این جهت حرکت کرده‌اند که دانشگاه خود را با شهریه اداره کنند.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنیم دانشگاه های پزشکی کشور نیز به تدریج از نظر مالی وابسته به وزارت بهداشت نباشند.

وزیر بهداشت گفت: طبق قانون افرادی که حائز رتبه های لازم شده‌اند باید در دانشگاه ها پذیرفته شده و اهمالی در پذیرش آنان صورت نگیرد.

هاشمی افزود: در گذشته نقصی در پذیرش دانشجویان وجود داشته که مبنای پذیرش صرفا پول بوده است.

وزیر بهداشت درباره آزمون جایابی دانشجویان دندانپزشکی که در خارج تحصیل کرده‌اند نیز گفت: ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشکده های دندانپزشکی به این دانشجویان اختصاص داده شده اما اگر دانشگاهی بیش از این ظرفیت دانشجو پذیرفت، ستاد مرکزی مانع نخواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت درمورد آزمون جایابی این دانشجویان کوتاه نمی آید زیرا رشته‌های پزشکی با جان مردم سر و کار دارد و مردم به ما اجازه نمی‌دهند که در این زمینه اهمال کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی ' شرم و حیا ' در بخش آموزش وجود داشت اما اکنون فردی که از ۲۰ نمره، هشت هم نیاورده است می خواهد در آزمون پذیرفته شود؛ چطور اجازه دهیم که این فرد وارد دانشگاه شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این زمینه سختگیر هستیم، افزود: اگر نمره فردی در دبیرستان کمتر از ۱۰ باشد، تجدید می شود اما در برخی آزمون های رشته های پزشکی، سنت شده که نمره ۸ را نیز قبول می کنند و حالا علاقمندند که پایین تر از این نمره را نیز پذیرش کنند.

هاشمی ادامه داد: اگر در آزمون کنکور بطور تصادفی هم تست ها را پاسخ دهند، نمره چهار و نیم یا پنج می آورند حالا باید این افراد را قبول کنیم اما وزارت بهداشت زیر بار این اعتراضات نمی رود حتی اگر جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز