خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر همدان:

۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح BRT شهر همدان نیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۳۴

۱۵میلیارد تومان برای اجرای طرح BRT شهر همدان نیاز است که این مبلغ برای خرید ماشین آلات لازم است.

رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر تعامل مناسب شهرداری با مدیران استان بیان کرد: وقتی به توانمندی‌های اعضای شورای شهر و شهردار همدان اعتماد داشته باشیم می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به نقطه مطلوبی رسید.

به گزارش ایلنا از همدان، علی اکبر نظری با اشاره به اینکه شهرداری باید بر اساس سیاست‌های کلان شورا گام بردارد، درباره برج ایرانیان و سپید گفت: برج ایرانیان حقی برای شهرداری همدان است که ایجاد شده و شهرداری مراحل سنگینی را برای مصوب کردن این پروژه داشته است.

نظری با بیان اینکه برج ایرانیان یکی از پتانسیل‎های است که شهرداری می‌تواند از آن برای ایجاد درآمد پایدار استفاده کند، گفت: دیدگاه‌های مختلف و متفاوت درباره این برج، تنش به وجود آورد و این در حالی بود که اختلافات درباره نحوه اجرای پروژه بوده و اصول آن مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بررسی این برج دوباره در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: کسانی در سطح شورا وارد شده و تصمیم‌گیری می‌کنند تخصص‌های لازم را دارند، مردم و رسانه‌ها نیز باید به این مسئله توجه کنند که شورا بر اساس خرد جمعی تصمیم می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه در بیشتر تصمیم‌گیری‌ها از نظرات متخصصان و مشاوران استفاده می‌شود، گفت: یکی از پارامترهای لازم برای پیشرفت شهر همدان ساخت و ساز بوده و باید زمینه را برای این امر تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل ساختمان دادگستری همدان از نظر حقوقی مشکلی ندارد، تصریح کرد: براساس نقشه‌ها، این ساختمان ستادی بوده و نمی‌توان حقوق مجموعه و نهاد را نادیده گرفت.

‌وی با اشاره به اینکه شهردار همدان باید با تدبیر مدیران خود را انتخاب کند، بیان کرد: اگر در وظایف و اختیارات شهردار از جمله انتخاب مدیران دخالت داشته باشیم، در صورت بروز اشتباه و تخلف از آن‌ها دیگر نمی‌توان آن‌ها را مورد مواخذه قرار داد.

نظری با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر همدان امسال به پایان می‌رسد، بیان کرد: در طرح تفصیلی شهر باید برنامه ریزی مناسبی برای شمال و جنوب شهر داشته باشیم و توسعه متوزان در شهر همدان را در این طرح در نظر بگیریم.

وی درباره کلانشهر بودن همدان نیز ابراز کرد: همدان به طور رسمی کلانشهر نیست و تنها این عنوان را یدک می‌کشد چرا که پارامترهای لازم در این زمینه را هنوز ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه یکی از پارامترهای کلانشهر بودن جمعیت است، گفت: هنوز جمعیت همدان به حد نصاب کلان شهر بودن نرسیده و باید این مسئاله را در نظر گرفت که اعتباری به عنوان کلانشهر بودن همدان نیز تاکنون تخصیص نیافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز