خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون وزیر و دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران خبر داد:

کاشان به عنوان شهر پایلوت الکترونیکی انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۸۰

برای افزایش سطح بلوغ الکترونیکی در سازمان‌ها، شواری تجارت الکترونیک به زودی راه اندازی خواهد شد.

مشاور معاون وزیر ودبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران از راه اندازی شورای تجارت الکترونیک‌و انتخاب شهر کاشان به عنوان شهر پایلوت الکترونیک در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین پاریاب، مشاور معاون وزیر ودبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران، در برنامه نشست هم اندیشی ملی برای توسعه تجارت واقتصاد الکترونیکی کشور بااشاره به مهم‌ترین صنعت پس از صنعت نفت، اظهار داشت: صنعت گردشگری می‌تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد زیرا دارای کشش قیمتی ودر آمد بالایی است و کشور ما نیز در دنیا داراری وضعیتی بی‌نظیر به لحاظ طبیعت وکشش گردشگری است که می‌توان به همت سازمان گردشگری این صنعت را توسعه داد.

وی افزود: برای افزایش سطح بلوغ الکترونیکی در سازمان‌ها، شواری تجارت الکترونیک به زودی راه اندازی خواهد شد واین شورا هر ۱۵ روز یکبار جلساتی در جهت آشنایی شرکتهای مختلف در حوزه تجارت و گسترش اقتصاد الکترونیکی برگزار خواهد کرد وا یده‌ها در این شورا می‌تواند کمک موثری برای بردن تجارت به سمت الکترونیکی شدن باشد.


وی همچنین از راه ا ندازی پنجره واحد گردشگری وتدوین نقشه راه و انتخاب کاشان به عنوان شهر پایلوت برای الکترونیکی شدن خدمات شهری خبر داد.

موارد عدم اعتماد به تجارت الکترونیک باید شناسایی شود

در ادامه علی اصغر توفیق، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت، با اشاره به ایجاد زیر ساخت‌ها برای توسعه تجارت الکترونیک، تصریح کرد: همانگونه که برای توسعه حمل ونقل نیازمند جاده هستیم در صورتی که زیر ساخت‌ها برای تجارت ا لکترونیک فراهم نباشدنمی توان توسعه چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه آینده نگری از اهمیت زیادی در این حوزه برخوردار است، افزود: زیر ساختهای کنونی برای حجم مبادلات فعلی طراحی شده و برای آینده کافی نیست.

وی گفت: اگر بخواهیم سهم قابل توجهی از تجارت در دنیا داشته باشیم باید شیوه آموزش کودکان را تغییر دهیم و تنها آن‌ها را مجبور به حفظ کردن دورس نکنیم.

توفیق با اشاره به موارد عدم اعتماد به تجارت الکترونیک، گفت: در صورتی که این عوامل شناسایی وکشف شوند می‌توان در پیداکردن مخاطب از تولید کننده، توزیع کننده مصرف کننده موفق عمل کرد.

وی با اشاره به میزان خرید اینترنتی شاپرک گفت: تاکنون رقمی به ارزش ۲۳۸ هزار میلیارد ریال خرید اینترنتی صورت گرفته که با پیوست توسعه فرهنگی می‌توان تجارت الکترونیک رابه صورت جدی گسترش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز