خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل واگن‌های پارس در گفت‌وگو با ایلنا:

چینی‌ها واگن‌های اسقاطی‌ خود را به ایران می‌فروشند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۶۱

دنیا به سمت راه اندازی قطارهای سریع السیر می‌رود و راهی جز اسقاط قطارهای معمولی ندارد، ‌ بنابراین به جای اینکه هزینه‌ای بابت اسقاط واگن‌های ۳۰ سال کارکرده بپردازند از فروش ان به ایران درآمدزایی هم می‌کنند.

مدیرعامل واگن پارس با انتقاد بر ادامه واردات واگن‌های چینی، درباره اختلاف قیمت بیش از یک میلیارد تومانی واگن‌های تولید داخل و واگن‌های چینی گفت: درحالی که قرارداد فروش واگن‌های تولید داخل با قیمت۲/۳ تا ۲/۶ میلیارد تومان منعقد می‌شود، ‌ شرکت‌ها واگن‌های چینی را قیمت بیش از ۳/۲ میلیارد تومان می‌خرند که البته قیمت حمل و نقل وعوارض گمرک هم به ان اضافه می‌شود.

محمد محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه شرکت‌های چینی به جای اینکه هزینه‌ای برای اسقاط واگن‌هایشان بپردازند، ‌واگن‌های ۳۰ سال کارکرده خود را به شرکت‌های ایرانی می‌فروشند، اظهار کرد: دنیا به سمت راه اندازی قطارهای سریع السیر می‌رود و راهی جز اسقاط قطارهای معمولی ندارد، ‌ بنابراین به جای اینکه هزینه‌ای بابت اسقاط واگن‌های ۳۰ سال کارکرده بپردازند از فروش ان به ایران درآمدزایی هم می‌کنند.

وی گفت: قیمت خرید واگن‌های تولید داخل چیزی ببن۲/۳تا ۲/۶میلیارد تومان تمام می‌شود، این در حالی است که خرید واگن‌های چینی۳/۲میلیارد تومان هزینه می‌خواهد.

محمدی درباره کیفیت واگن‌های ایرانی و چینی، گفت: قطعا ادعایی مبنی بر اینکه کیفیت تولیدات داخل با کیفیت تولیدات کشورهای اروپایی برابری می‌کند، نداریم اما در مورد مقایسه کیفیت واگن‌های ایرانی و چینی باید بگویم که برخی از قطعات استفاده شده در تولیدات داخل وارداتی از کشورهای اروپایی است اما تمام قطعات واگن‌های چینی، ‌ چینی هستند.

وی ادامه داد: قطعا اگر کیفیت واگن‌های ایرانی از چینی‌ها بالا‌تر باشد، پایین‌تر نیست اما واقعیت این است که واگن‌های چینی تزیینات بهتری از واگن‌های ایرانی دارند.

مدیرعامل واگن‌های پارس با بیان اینکه واگن‌های ایرانی حداقل از ۵۰ درصد کیفیت واگن‌های اروپایی برخوردار هستند، گفت: ‌ مشکل واگن‌های ایرانی طراحی و تزیینات آن است که هنوز نگاه سنتی در طراحی‌ها وجود دارد وگرنه در مسائل فنی و استفاده از تکنولوژی‌های روز کیفیت بالاتری نسبت واگن‌های چینی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز