خبرگزاری کار ایران

با حضور دبیرکل خانه کارگر و همزمان با هفته نکوداشت تبریز؛

خانه کارگر تبریز میزبان بیش از ۱۰۰ تیم علمی دانشجویی ازسراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۸۸

این مسابقات در سه لیگ مسیریاب ویژه با ۳۱ تیم، لیگ مسیریاب ساده با ۴۴ تیم و مسیریاب نوین با ۲۹ تیم از سراسر کشور در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز از برگزاری پنچمین دوره مسابقات کشوری مهارتی رباتیک، همزمان با هفته نکوداشت تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاج کریم صادق‌زاده که به همراه ایوب قهرمان‌نژاد، دبیر اجرایی این مسابقات، با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: خانه کارگر تبریز در زمینه فعالیت‌های آموزشی، همواره پیشگام بوده و برگزاری این مسابقات که در راستای تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های پژوهشی و تلاش برای ایجاد محیط علمی و رقابتی انجام می‌شود، نشانگر گوشه‌ای از این فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

وی به اهمیت دانش و فناوری رباتیک به عنوان یکی از علوم تأثیرگذار در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: قطعا آینده در تسخیر این علم خواهد بود و بدین لحاظ محققان علمی و مراکز دانشگاهی توجه خاصی به این موضوع دارند که در همین راستا با توجه به بستر‌های فعالیت در این حوزه در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و با توجه به موفقیت دوره‌های قبلی، این مرکز امسال با شرایط بهتری برگزاری متوالی این مسابقات را تدارک دیده است.

صادق‌زاده با اشاره به همزمانی برگزاری این مسابقات با هفته نکوداشت تبریز اظهار داشت: خانه کارگر با پیش بینی همزمانی برگزاری این مسابقات با آیین‌های معرفی تبریز تلاش کرده تا با همراهی با مدیریت کلان شهر تبریز بپردازد و با توجه به حضور گسترده دانشجویان از سراسر کشور در این مسابقات از آن به عنوان فرصتی برای ارایه توانمندی‌های این شهر کهن و تاریخی که از جاذبه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، علمی، تاریخی و صنعتی برخوردار است استفاده کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به پیش بینی برگزاری شایسته و مطلوب مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات اشاره کرد و گفت: به یاری خداوند متعال مراسم افتتاحیه این مسابقات، صبح روز پنج شنبه، ۲۷ شهریورماه، با حضوردبیرکل خانه کارگر، محجوب و قائم مقام مراکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر و رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم تبریز، شهردار محترم تبریز، اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز، ریاست محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، مشاورعالی استاندار، ریاست مراکز علمی کاربردی خانه کارگرو اساتید دانشگاه‌های منطقه برگزار خواهد شد. همچنین این مسابقات روز بعد با برپایی مراسم اختتامیه به طور باشکوه روز بعد در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز و با معرفی تیم‌های بر‌تر به کار خود پایان خواهد داد.

ایوب قهرمان‌نژاد، دبیر اجرایی پنچمین دوره مسابقات کشوری مهارتی رباتیک، نیز در این گفتگو با اشاره به اهداف خاص برگزاری این مسابقات اظهار داشت: فراهم کردن زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد شور ونشاط علمی، تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و گسترش علم و فناوری از جمله اهداف خاص برگزاری این مسابقات به شمار می‌رود.

رییس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز با اشاره به استقبال گسترده از این دوره از مسابقات گفت: برگزاری موفقیت آمیز این مسابقات در سال‌های گذشته و سطح کیفی بالای آن سبب شده تا میزان استقبال از این مسابقات هر ساله افزایش یابد به طوریکه امسال بیش از ۱۰۰ تیم از سراسر کشور از جمله استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان‌غربی، گلستان، مازندران، کاشان و آذربایجان شرقی در آن شرکت کرده‌اند.

قهرمان‌نژاد به نحوه برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در سه لیگ مسیریاب ویژه با ۳۱ تیم، لیگ مسیریاب ساده با ۴۴ تیم و مسیریاب نوین با ۲۹ تیم آغاز خواهد شد و بعد از طی مراحل داوری ۳ تیم بر‌تر در هررشته همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند.

وی به برنامه‌های آتی این مسابقات اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با فراهم کردن شرایط لازم، دوره‌های آتی را به صورت بین المللی و با حضور پژوهشگران این حوزه از کشورهای منطقه برگزار کنیم.

قهرمان‌نژاد همچنین با اشاره به فعالیت‌های مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز این مرکز را یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آموزشی خانه کارگر در سطح کشور که تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی و سیاست‌های راهبردی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز روند توسعه آن به خوبی ادامه داشته و هم اکنون این مرکز در رشته‌های کاردانی و کار‌شناسی اقدام به پذیرش دانشجو نموده و هم اینک یکی از مراکز نمونه علمی کاربردی در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته شده است.

این مسابقات در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز در بلوار منجم - خیابان قالیچیلر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز