خبرگزاری کار ایران

با هدف هم‌افزایی نهادهای متولی هنر:

شورای هماهنگی هنر استان قم تشکیل جلسه داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۵۹

از مزیت های شورای هماهنگی هنر استان قم این است که فعالیت‌های هنری استان پس از این، حاصل هم‌افزایی و همکاری و استفاده از نظرات تمامی دستگاه‌های متولی هنر در استان خواهد بود / جلسه شورای هماهنگی هنر استان قم با هدف هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای متولی هنر، با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی هنری استان برگزار شد.

جلسه شورای هماهنگی هنر استان قم با هدف هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای متولی هنر، با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی هنری استان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از قم، در این نشست که به ریاست حجت الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و با حضور حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حامد حجتی معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری تشکیل شد، ابتدا حجت الاسلام ایزدپناه در سخنانی به بیان و تشریح مطالبی در خصوص ظرفیت‌ها و سیاست‌گذاری های هنر خلاق در اقتصاد هنر و اقتصاد فرهنگ و چگونگی ایجاد و ترویج فرهنگ استفاده از هنر توسط هنرمندان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در عرصه های مختلف و هفته های هنر ایرانی اسلامی پرداخت.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد این شورا در قم، ابراز داشت: از مزیت های شورای هماهنگی هنر استان قم این است که فعالیت‌های هنری استان پس از این، حاصل هم‌افزایی و همکاری و استفاده از نظرات تمامی دستگاه‌های متولی هنر در استان خواهد بود.
در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز ضمن تشکر از کسانی که در زمینه به سرانجام رسیدن این شورا و پیگیری‌های لازم برای تشکیل یک ستاد در خصوص هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط که در کنار هم به فعالیت‌های هنری ادامه داده اند، در خصوص اهداف شورای هماهنگی هنر و ساماندهی مسائل مربوط در زمینه هنر سخنانی را ایراد کرد.
حجتی با بیان اینکه طرح آئین‌نامه شورای هماهنگی هنر توسط دکتر خبری آماده شده است در ادامه به جهت رسمی شدن و اجرایی شدن این طرح، متن آئین‌نامه را برای حاضرین در جلسه قرائت کرد.
حجت الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم که ریاست این جلسه را عهده دار بود، نیز در این نشست ضمن قدردانی از تشکیل این شورا و این جلسه، به ظرفیت بالای قم در این امر اشاره کرد و در ادامه از تمام دستگاه‌ها برای شرکت و کمک در امر هنر استان و رشد هنرمندان دعوت کرد.
در ادامه این نشست، حاضران به بحثدر خصوص مفاد آئین‌نامه پرداختند که در نهایت این آئین نامه با اصلاحاتی به تصویب رسید و همچنین مقرر شد جلسات این شورا به صورت منظم هر ماه برگزار شود.
گفتنی است، ریاست این شورا با استانداری و دبیری آن نیز بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است.
شورای هماهنگی هنر استان با ترکیبی از مدیران، مسئولین تام الاختیار دستگاه های فرهنگی و هنری استان و هنرمندان شاخص در راستای تحقق اهداف کلان نظام، تاکیدات رهبری و سند چشم اندازکشور در افق ۱۴۰۴ و به منظور هم افزایی و مشارکت جامعه هنری، هنرمندان، نظریه پردازان، نهادهای فرهنگی و هنری و پرهیز از هرگونه موازی کاری، فعالیت می کند.
از وظایف شورای هماهنگی هنر استان می توان به هم افزایی و هماهنگی بین نهادهای هنری، هنرمندان جهت تولید آثار هنری و رویدادهای مختلف هنری استان قم، جلوگیری از موازی کاری نهادهای فرهنگی و هنری، کمک به ارتقای سطح مهارت های هنری در رشته های مختلف هنر، استفاده مناسب از فرصت ها برای شناسایی، هدایت، حمایت هنرمندان و آثار هنری در راستای ارتقای فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی، شناسایی و احصای مراکز و سازمان های فعال در امر تولید آثار، نقد و نظر، آموزش و پژوهش هنر در سطح استان، شناسایی ظرفیت های هنری و تشکیل بانک اطلاعات هنرها و هنرمندان استان، نیاز سنجی بر اساس شناخت دقیق از نیازهای هنری که در استان قم موجود است و همچنین شناخت ظرفیت ها و فعالیت های هنری استان قم اشاره کرد.
تبیین مسیرهای اصلی شعار سال و اهداف اصلی برای نهادهای هنری و هنرمندان استان، تبیین جایگاه سبک زندگی، تحکیم خانواده و ارزش های اخلاقی و دینی و انسانی و… در آثار هنری، ایجاد کرسی های نظریه پردازی هنر، ایجاد کرسی های نظریه پردازی فقه هنر، شناسایی امکانات نهادهای فرهنگی و هنری برای تولید و نمایش آثار هنری هنرمندان استان، فراهم نمودن تسهیلات و امکانات لازم برای اجرا و تولید و نمایش آثار هنری به کمک نهادهای فرهنگی و هنری، هم افزایی دین و هنر با توجه به حضور علما و دانشمندان و نظریه پردازان حوزه علمیه، ایجاد زمینه های راه اندازی و گسترش مولد اندیشه های هنری، بررسی و بازنگری آیین نامه ها و دستورالعمل های ستادی هنر استان، پیشنهاد راهکارهای مناسب برای تامین بودجه لازم هنر استان، هدایت و راهبری فعالیت های منطقه ای، ملی و بین المللی هنر استان و همچنین سیاست گذاری راهبردی در امر توسعه هنر استان، از وظایف دیگر شورای هماهنگی هنر استان قم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز