خبرگزاری کار ایران

طی ۵ ماه گذشته؛

بخش خصوصی ۷۷۴ هزار تن فولاد خام تولید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۲۰

فولادسازان بخش خصوصی در ۵ ماهه نخست امسال ۷۷۴ هزار تن شمش فولادی تولید کردند.

راساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تولید فولاد خام توسط بخش خصوصی در ۵ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۳ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا، بخش خصوصی فولاد کشور در ۵ ماهه اول سال ۹۲،۳۴۸ هزار تن شمش تولید کرده بودند.

همچنین این تولیدکنندگان در ۵ ماه ابتدای امسال دو میلیون و ۱۷۶ هزار تن انواع محصولات فولادی تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۹۵۳ هزار تن بود، رشد ۱۱ درصدی داشته است.

در ۵ ماه ابتدایی امسال ۱۶۵ هزار تن تیرآهن، یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن میلگرد، ۴۶۳ هزار تن انواع ورق و ۲۲۶ هزار تن سایر محصولات نورد شده توسط فولادسازان بخش خصوصی کشور تولید شد.

تولید محصولات نورد شده در ۵ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند بگونه ای که تیرآهن با ۲۲ درصد افزایش بیشترین رشد تولید را شاهد بود. میلگرد از ۱۴ درصد، انواع ورق از ۲ درصد و سایر محصولات فولادی از ۱۴ درصد رشد برخوردار بودند.

همچنین این انجمن، آمار صادرات و واردات فولاد خام و محصولات فولادی را اعلام کرد.

در ۵ ماهه نخست سال جاری ۴۱۴ هزار تن شمش فولادی و ۸۳۲ هزار تن انواع محصولات فولادی از سوی فولادسازان بخش خصوصی صادر شد که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۵۷۶ درصد و ۲۱ درصد رشد داشته است.

میزان واردات شمش خام در ۵ ماهه پارسال ۶۱ هزار تن و محصولات فولادی ۶۸۹ هزار تن بوده است.

آمار ۵ ماهه واردات شمش و محصولات فولادی نیز حاکی از بهبود و موفق بوده ایم البته اگر از رکود بازار چشم پوشی کنیم. در بخش واردات شمش فولاد در ۵ ماهه ابتدایی سال با ۷۵ درصد کاهش این رقم که سال گذشته ۴۴۶ هزار تن بود امسال به ۱۱۱ هزار تن رسید.

درحالی واردات شمش کاهش داشت که آمار واردات محصولات فولادی نشان از افزایش ورود این محصولات به داخل کشور داشت.

واردات محصولات نوردی شامل تیرآهن، میلگرد، ورق و سایر محصولات فولادی رشد ۳۵ درصدی داشته و از یک میلیون و ۱۰۰ تن در سال گذشته به یک میلیون و ۴۸۹ هزار تن در ۵ ماهه اول سال جاری رسیده است.

گفتنی است، در تیر ماه امسال ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ تن شمش فولاد و ۴۴۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات فولادی توسط بخش خصوصی تولید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز